کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایران؛ میزبان جام جهانی اسکی روی چمن با جایزه ۱۲ هزار یورویی

تسنیم , 27 خرداد 1401 ساعت 18:11

رقابت‌های جام جهانی اسکی روی چمن قرار است در شهریور ماه سال جاری به میزبانی کشورمان برگزار شود.


به گزارش مردم فردا،عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی درباره میزبانی کشورمان از مسابقات جام جهانی اسکی روی چمن اظهار داشت: این مسابقات قرار است طی روزهای 2 تا 4 شهریور ماه به میزبانی پیست بین‌المللی دیزین برگزار شود. بر همین اساس برگزاری جلسات متعدد با وزارت ورزش و جوانان، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و همچنین مسئولان پیست دیزین را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم به نحوی شایسته این میزبانی را داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: در رشته اسکی روی چمن نزدیک به 15 کشور فعالیت خوبی دارند که بیشتر آنها نیز در اسکی روی برف جزو مدعیان هستند. البته این رشته در آسیا محدود است و ایران به همراه ژاپن جزو مدعیان به شمار می‌آیند.
نظریان خاطر نشان کرد: تمرینات ملی‌پوشان ایران نیز قرار است از هفته آینده آغاز شود. تیم مردان تمریناتش را زیر نظر محمود غلامی در دیزین آغاز خواهد کرد و بانوان اسکی‌باز نیز تمرینات‌شان را زیر نظر ثمین داوری در اردبیل پیگیری می‌کنند. داوری پیش از این به‌عنوان ورزشکار فعالیت داشت، اما به دلیل مصدومیت نتوانست ادامه بدهد و به جرگه مربیان پیوست. ضمناً فاطمه کیادربندسری نایب رئیس بانوان نیز به‌عنوان مربی به داوری و تیم بانوان کمک خواهد کرد.
رئیس فدراسیون اسکی درباره هزینه‌های این میزبانی گفت: باید 12 هزار یورو به‌عنوان جایزه به نفرات برتر پرداخت کنیم. همچنین اسکان، پرداخت هزینه به داوران، مسئولان فنی و ... نیز وجود دارد که فکر می‌کنم روی هم یک میلیارد تومان می‌شود. امیدوارم از سوی وزارت ورزش و کمیته المپیک کمک‌های خوبی برای برگزاری مطلوب این رویداد دریافت کنیم و کار بدون مشکل جلو برود. همچنین باید به‌زودی ستاد برگزاری مسابقات را نیز تشکیل بدهیم تا روند هماهنگی‌ها در شرایط مطلوبی باشد.
میزبانی ایران از جام جهانی اسکی روی چمن در شرایطی است که کشورمان سال گذشته قرار بود این رویداد را طی روزهای 31 شهریور و اول مهر ماه در پیست دیزین برگزار کند، اما به دلیل آماده نشدن تجهیزات مورد نیاز از سوی پیمانکار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، این میزبانی در فاصله 45 روز تا شروع آن لغو شد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این بار شرایط برای این میزبانی که قرار است اسکی‌بازان از نزدیک به 10 کشور دنیا نیز در آن حضور داشتنه باشند، انجام خواهد شد یا نه.


کد مطلب: 8805

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/8805/ایران-میزبان-جام-جهانی-اسکی-روی-چمن-جایزه-۱۲-هزار-یورویی

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir