تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹
جالب است ۰
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در تغییر و اصلاح دولت، ابتدا باید سیاست‌ها اصلاح شود. بعد از آنکه سیاست‌ها اصلاح و برنامه‌ها اعلام شد، آن زمان تغییر دولت کار خوبی است. معتقدم این تیم اقتصادی توان اداره کشور را ندارد و حتما باید تغییر کند.
انتقاد خباز از دولت: امید و آرزوی آقایان برای کشور برنامه نمی‌شود
به گزارش مردم فردا،محمدرخباز فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که آقای رئیسی گفتند همه افرادی که در بخش‌های مختلف دولتی و حاکمیتی حضور دارند باید با الزامات تحقق رشد حاکمیتی هماهنگ باشند و اگر کسی به این ضرورت‌ها باور ندارد نباید در مناصب و جایگاه‌هایی که در حوزه تصمیم‌گیری و اجرایی است حضور داشته باشد، با این صحبت‌ها بار دیگر موضوع ترمیم کابینه قوت گرفته است، آیا ترمیم کابینه می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند یا خیر؟ یا اینکه بی‌برنامگی دولت باعث شد تا اینگونه مشکلات به وجود بیاید، گفت: بارها گفته‌ام که دولت برای شعارهایی که داده برنامه‌ای ندارد. یعنی وقتی می‌گوید رشد اقتصادی هشت درصد، اگر به دولت بگویید برنامه رشد اقتصادی کجاست، هیچ برنامه‌ای ندارد. 

وی افزود: آقای رئیسی در زمان تبلیغات انتخاباتی گفتند ما هفت هزار صفحه برای نجات کشور از بحران اقتصای که گریبان آن شده برنامه داریم. یا معاون اقتصادی ایشان آقای رضایی گفتند برای اقتصاد کشور ۱۰ هزار صفحه مطلب آماده کرده است. اما ما هیچ چیزی از این برنامه‌ها ندیدیم. من در جلسه‌ای که آقای رئیسی در ماه رمضان ما را دعوت کرده بود، به ایشان گفتم به جای هفت هزار صفحه و ده هزار صفحه آقای رضایی، هفت یا ده صفحه برنامه اقتصادی ارائه دهید تا افرادی که به کشور و مردم علاقه دارند این برنامه‌ها را بخوانند و نظراتشان را بگویند. اما ما هنوز هیچ برنامه‌ای ندیدیم. آن چیزی که آقایان می‌گویند شعار انتخاباتی است. امید و آرزوی آقایان برای کشور برنامه نمی‌شود. 

خباز تصریح کرد: نکته دوم آن است که تیم اقتصادی دولت توان این کار را ندارد اگرچه ممکن است افراد خوب و دلسوزی باشند اما متاسفانه توان انجام این کار را ندارند. نکته سوم آن است که وقتی دولت می‌گوید کسانی که اهداف اقتصادی را باور ندارند نباید باشند، حرف درستی است اما به شرطی که شما برنامه خود را ارائه کنید. من در دولت گذشته زمانی که استاندار شدم به فرمانداران گفتم من به جناح سیاسی شما کاری ندارم، بلکه شما باید توانمند باشید و برای اداره شهر خود برنامه داشته باشید و سیاست دولت را قبول کنید اگر قبول ندارید نمی‌توانید در تیم دولت باشید چون نمی‌شود یک نفر رهبر ارکستر باشد و هرکس ساز خودش را بزند. 

وی تصریح کرد: آقای رئیسی اقتصاددان نیست. اقتصاددان‌های اطراف آقای رئیسی و کسانی که در دولت هستند توان انجام کار اقتصادی را ندارند. شما اول بگویید چه برنامه‌ای ارائه دادید که بعد از آن ببینید کسانی که برنامه را باور دارند در تیم می‌مانند و آن‌هایی که باور ندارند از تیم دولت خارج می‌شوند. این تکلیف مالایتاق است و این حرف قابل قبول نیست. 

خباز افزود: من به آقای رئیسی گفتم دولت نیروهایی انتخاب کرده که جوان، کم‌تجربه و بعضا بی‌تجربه هستند. باید در کنار این افراد اتاق فکر مخصوص ویژه اقتصاد، سیاست داخلی، خارجی، مسائل اجتماعی و فرهنگی تشکیل دهند، فراخوان دهند و از برجستگان هر حوزه بخواهند که در این مسائل کمک کنند. اما آقای رئیسی می‌روند قم و از حوزه علمیه تقاضا می‌کنند که ما را در اداره کشور کمک کنید. آن‌ها فقه خواندند با فقه که نمی‌توان کشور را اداره کرد. آن افراد متخصص فقه هستند متخصص اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی نیستند. 

وی در ادامه گفت: در تغییر و اصلاح دولت، ابتدا باید سیاست‌ها اصلاح شود. بعد از آنکه سیاست‌ها اصلاح و برنامه‌ها اعلام شد، آن زمان تغییر دولت کار خوبی است. معتقدم این تیم اقتصادی توان اداره کشور را ندارد و حتما باید تغییر کند. اما تغییر موضعی و مقطعی دردی را دوا نمی‌کند. نکته دیگر آن است که شما ابتدا باید ظرف و سپس مظروف را آماده کنید. ظرف شما برنامه شماست. ظرفی که می‌خواهید در آن چیزی قرار دهید چیست و بعد از آن افرادی که می‌خواهید در آن ظرف باشند، چه کسانی هستند. 

خباز تصریح کرد: امروز بیش از هشت ماه است که ظرف دولت را ندیدیم. اگر محرمانه است که نباید به این شکل باشد. ظرف دولت باید در معرض افکار عمومی باشد. شما باید اقتصاددان‌های کشور را دعوت کنید تا به نتیجه درستی از اقتصاد برسید. با شعار و سخن گفتن مشکل کشور حل نخواهد شد ممکن است مدت کوتاهی عده‌ای دلخوش باشند اما مشکل حل نخواهد شد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تیم اقتصادی دولت چنین توانی ندارد و اصلاح کابینه دولت را به شرط آنکه ابتدا برنامه ارائه شود و سپس نیروی متخصص باشد، ضروری می‌دانم. برنامه را با هیئت‌های عزاداری تشکیل ندهند تا بخواهند چیزی از آن در بیاورند. برنامه‌ای که مورد قبول برجستگان علم باشد و مدیری بتواند آن برنامه را اجرا کند می‌تواند کشور را از این وضعیت نجات دهد.
https://mardomefarda.ir/vdch.in6t23nikftd2.html
منبع : ایلنا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما