کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تخلیه آوار بخش تخریب‌شده متروپل تا ۷۲ ساعت آینده

ایرنا , 8 خرداد 1401 ساعت 20:32

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تا ۷۲ ساعت آینده آوار بخش تخریب‌شده متروپل تخلیه خواهد شد و برای بخش دوم سازه متروپل که ریزش نکرده است و احتمال ریزش هم دارد برنامه‌ریزی لازم شده است.


به گزارش مردم فردا،مهدی جمالی نژاد که از همان روز اول وقوع حادثه در آبادان و محل سازه متروپل مستقر است، روز یکشنبه در گفت و گوی تلفنی با ایرنا اظهار کرد: از روز نخست وقوع حادثه متروپل، عملیات آواربرداری با اولویت  نجات جان افراد زنده شروع به کار شد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط محیط  و خطر ریزش آوار و حفظ امنیت جانی ابتدا تا شعاع ۱۰۰ متر  تخلیه مکان های مسکونی و تجاری آغاز شد و همزمان تجهیزات مورد نیاز در محل مستقر شد.
معاون وزیر کشور ادامه داد: بهترین گروه های امداد و نجات استانی و کشوری شامل اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی های شهرهای مختلف کشور در محل مستقر شدند و عملیات امداد و نجات با اولویت نخست نجات جان هم میهنان زنده و جستجوی اجساد و بعد آواربرداری انجام شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات لازم در محل ساختمان متروپل بر اساس مدل مهندسی و کارشناسی انجام می شود و با توجه به محدودیت مکانی و خطرات احتمالی  که در محل وجود دارد، خوشبختانه عملیات بطور مستمر و بدون توقف و به صورت ۲۴ساعته تا امروز در حال انجام بوده است.

هیچ گونه اتفاق و حادثه ای برای تیم امدادگران نداشته‌ایم
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: خوشبختانه تاکنون هیچگونه اتفاق و حادثه ای برای تیم امدادگران نداشته‌ایم.
وی تاکید کرد: عملیات آواربرداری توسط تیم حرفه ای سازه با تجهیزات تخصصی کامل از جمله سه دستگاه دوربین لرزه نگار تخصصی مورد پایش ۲۴ساعته می باشد. همچنین  عملیات امداد و نجات هم توسط افراد خبره و متخصص این حوزه انجام می‌شود و تجهیزات مورد نیاز و اکیپ‌های امدادرسان نیز در محل مستقر هستند.
جمالی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر در محل حادثه محدودیت هایی از نظر خطر و ریزش سازه ها وجود دارد که اگر نبود کار کارشناسی و پیچیدگی های سازه ای موجود، آواربرداری با سرعت بیشتر انجام می شد و در بخش اول که سازه ها ریزش و فروریخته و درحال آواربرداری است تا چند روز آینده(۷۲ساعت) نخاله ها جمع آوری می شود و در بخش دوم که مربوط به سازه سرپا است،  اما احتمال ریزش وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که اگر مشکلی پیش نیاید با هدف گذاری های انجام شده  به صورت جداگانه برنامه‌ریزی شده است و عملیات مربوط به آن هم ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد.


کد مطلب: 8072

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/8072/تخلیه-آوار-بخش-تخریب-شده-متروپل-۷۲-ساعت-آینده

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir