کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شوالیه آواز ایران در جشنواره بین‌المللی «گلاویژ» می‌خواند

همشهری آنلاین , 5 خرداد 1401 ساعت 18:00

یوبیل برنزی جشنواره بین‌المللی ادبی گلاویژ با دبیری ملا بختیار نویسنده برجسته اقلیم کردستان، با شعار شهود و آزاد، آذین ‌گلاویژند، با همت مؤسسه روشنفکری گلاویژ به ریاست ئیبتسام اسماعیل قادر و با حضور ۲۵۰ شخصیت برجسته ادبی، شاعر، مترجم، منتقد و هنرمند از کشورهای مختلف جهان؛ در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی، برپایی چندین پنل و نشست تخصصی ادبی در هتل «راداما»، نمایشگاه بزرگ هنرهای تجسمی، نمایشگاه بزرگ کتاب در سالن‌های فرهنگی و جگه‌ره؛ از روزهای ۴ تا ۷ خرداد ماه جاری (۲۵ تا ۲۸ می ۲۰۲۲) در تالار هنر در شهر سلیمانیه پایتخت فرهنگی و هنری اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شودکه شهرام ناظری از سرشناس‌ترین هنرمندان حاضر در این جشنواره است.


به گزارش مردم فردا،جشنواره بین‌المللی گلاویژ، ۲۵ سال است که به صورت مداوم و با حضور ادیبان، شاعران، مترجمان و منتقدان کشورهای مختلف جهان؛ فعالیت‌های فرهنگی و نشست‌های تخصصی خود را در منطقه خاورمیانه و در میانه بحبوحه جنگ و کشکمش‌های غرب قاره آسیا بدون وقفه برگزار کرده است و از این به بعد نیز قرار است به صورت گسترده‌تر فعالیت‌های خود را در حوزه‌های تخصصی هنری از جمله؛ موسیقی و تئاتر به صورت حرفه‌ای و رقابتی ادامه دهد.

در مراسم افتتاحیه این رویداد معتبر فرهنگی و هنری؛ چندین گروه موسیقی سرشناس و خواننده مطرح کُرد، با همکاری موسیقدان‌ها و رهبرهای ارکستر سرشناس اقلیم کردستان در تالار هنر شهر سلیمانیه به اجرای برنامه می‌پردازند.

همچنین قرار است سه هنرمند و شخصیت باتجربه و تأثیرگذار حوزه موسیقی و همچنین دو نویسنده کُرد با اهدای جایزه «یوبیل برنزی» به صورت ویژه مورد تقدیر قرار گیرند.


در روز اختتامییه نیز، برندگان بخش‌های مختلف رقابتی داستان، شعر و پژوهش معرفی می‌شوند و تندیس و لوح تقدیر جشنواره را دریافت می‌کنند.


کد مطلب: 7948

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/7948/شوالیه-آواز-ایران-جشنواره-بین-المللی-گلاویژ-می-خواند

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir