تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱
جالب است ۰
برخی منابع عربی بامداد سه‌شنبه از حمله به یک پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرقی سوریه خبر دادند.
حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرقی سوریه
به گزارش مردم فردا،خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این‌باره گزارش داد: «پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه الشدادی در ریف جنوبی استان الحسکه هدف حمله راکتی قرار گرفت».

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز به نقل از منابع محلی خود نوشت: «دو راکت به پایگاه آمریکایی در شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه اصابت کرد».

یک منبع نظامی نیز به شبکه «المیادین» گفت: «منشأ گلوله‌هایی که به پایگاه آمریکایی برخورد کرد، در مرز سوریه و عراق است و از میزان تلفات آن اطلاعی در دست نیست».

هنوز جزئیات بیشتری از خسارات یا تلفات احتمالی این حمله راکتی یا اینکه چه گروهی مسئول آن است، منتشر نشده است.

پیش از این نیز رسانه‌های سوری گزارش داده بودند یک پرنده نظامی ناشناس موضعی را در «حویجه کاطع» واقع در شمال شرقی سوریه هدف قرار داده است.

سانا روز شنبه نیز از انتقال ۷۰ تانکر حامل نفت استخراج شده از میادین نفتی به عراق از سوی ارتش آمریکا خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

آمریکا طی یک دهه از جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ‌آمریکا به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

علاوه بر نفت و گازوئیل، آمریکایی‌ها همچنین به طور هفتگی مقادیر هنگفتی از گندم و غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود در عراق قاچاق می‌کنند که بارها رسانه‌ها اقدام به انتشار خبر آن کرده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdca.yn0k49nme5k14.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین