کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام رئیس جمهور و رئیس مجلس در پی ارتحال آیت‌الله فاطمی‌نیا

آخرین خبر , 26 ارديبهشت 1401 ساعت 12:08

رئیس جمهور، رئیس مجلس و معاون اول رئیس جمهور در پیامهای جداگانه رحلت آیت الله سیدعبدالله فاطمی‌‏نیا را تسلیت گفتند.


به گزارش مردم فردا،متن پیام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی الإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

رحلت عالم وارسته و خطیب توانا حضرت آیت الله سیدعبدالله فاطمی‏ نیا، موجب تأثر گردید.

این استاد برجسته اخلاق با کلام و بیان نافذ و سخنان تأثیرگذار زندگی پرخیر و برکت خود را با اخلاص وقف ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی در سطوح مختلف کرد و با تألیف آثار ارزشمند کارنامه درخشانی از خود بر جا گذاشت که همچون چراغی فروزان، الهام‏بخش باقی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه را به حوزه ‏های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‏ ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت می ‏گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء إلی یوم القیامة

خبر درگذشت عالم ربانی، عارف واصل، مورخ، کتاب‌شناس و ادیب چیره‌دست، معلم اخلاق و مراد و مقبول اهل نظر حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا را دریافت کردم و عمیقاً متاثر و متاسف شدم.

حضرت آیت الله فاطمی نیا که از شاگردان برجسته حضرت آیت الله بهاء الدینی، حضرت آیت الله العظمی بهجت و علامه طباطبایی بودند، در سالهای طولانی عمر شریف و با برکت خود معارف حقه اسلام را ترویج نمودند و در راه تعلیم مبانی فهم درست و دقیق منابع دینی خدمات درخشانی ارائه کردند و با برپایی جلسات تفسیر صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و زیارت جامعه کبیره باقیات صالحات ارزشمندی از خود برجای گذاشتند.

ایشان همچنین در برهه‌های حساس تاریخ انقلاب اسلامی با دفاع صریح و راهگشا از آرمان‌های انقلاب اسلامی، مکتب امام راحل عظیم الشأن (ره) و رهبر معظم انقلاب، راهنمای خواص و مایهٔ دلگرمی و امیدواری مؤمنان بودند.

این حادثه، ضایعه‌ای ناگوار برای حوزه‌های علمیه، روحانیت معزز، جامعه مذهبی تهران و عموم شاگردان و ارادتمندان ایشان به خصوص جوانان خواهد بود؛ اینجانب این فقدان عظیم را محضر بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و اجر و برای آن فقید سعید علو درجات مسئلت دارم.

متن پیام محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق و خطیب برجسته کشور موجب تاثر و اندوه فراوان شد.

بدون تردید خطبه‌ها، رهنمودها و سخنرانی‌های مذهبی این استاد گرانقدر که همیشه از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم برخوردار بود و اقشار مختلف جامعه علاقه و اشتیاق وافری به سخنان دلنشین و تاثیرگذار این چهره برجسته دینی داشتند، برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران و نسل های آتی به یادگار باقی خواهد ماند.

از خداوند متعال برای این عالم دینی علو درجات و برای علاقه‌مندان و بازماندگان آن فقید سعید صبر و اجر مسألت دارم.


کد مطلب: 7502

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/7502/پیام-رئیس-جمهور-مجلس-پی-ارتحال-آیت-الله-فاطمی-نیا

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir