کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وعده‌های اغفالگرایانه زن شیاد در اینستاگرام

اعتماد , 25 ارديبهشت 1401 ساعت 14:31

زن کلاهبردار در اینستاگرام وعده ازدواج می‌داد و کلاهبرداری می‌کرد.


به گزارش مردم فردا،زنی که با وعده ازدواج از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام کلاهبرداری می‌کرد، توسط ماموران پلیس فتا دستگیر شد.
رسیدگی به این پرونده در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از حساب بانکی‌اش، در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر قرار گرفت و به شناسایی زن اغفالگر منجر شد.

سرهنگ غلامرضا براتی، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر توضیح داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با زنی آشنا شده که با وعده ازدواج از او درخواست پول کرد و وی هم مبلغ ۴۲ میلیون ریال به حسابش واریز کرد، اما پس از واریز وجه فرد مذکور دیگر پاسخ تماس هایش نداده است.

این مقام نتظامی گفت: ماموران پلیس فتا با رصد هوشمندانه خود و جستجوهای تخصصی در فضای مجازی سرانجام این زن کلاهبردار را شناسائی و با دستور مرجع قضائی او را دستگیر کردند.

سرهنگ براتی هشدار داد: یکی از ترفندهای کلاهبرداری اینترنتی این است که مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و چت‌روم‌ها شکار می‌کنند و با دادن وعده‌هایی مانند ازدواج، اطلاعات شخصی کاربران را به دست آورده و با تهدید از طعمه‌های خود اخاذی می‌کنند. پس به راحتی به افراد غریبه اعتماد نکرده و در ورود به این فضا بی مهابا عمل نکنید و در گفتگوهای اینترنتی با افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید ارتباط برقرار نکنید.


کد مطلب: 7473

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/7473/وعده-های-اغفالگرایانه-زن-شیاد-اینستاگرام

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir