تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
به دنبال تمدید توافق نظامی دوجانبه بین یونان و آمریکا، آتن به سربازان آمریکایی اجازه داده به مدت پنج سال از پایگاه های نظامی این کشور استفاده کنند.
آمریکا مجوز استفاده از پایگاه‌های نظامی یونان را دریافت کرد
به گزارش مردم فردا،روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: یونان مدعی است که ایجاد ثبات در اوضاع منطقه که به دلیل حمله روسیه به اوکراین و افزایش تنش ها در شرق مدیترانه متزلزل شده یک ضرورت است.

توافق با دولت راست میانه آتن، به نظامیان آمریکایی این امکان را می دهد همچنان به  سه پایگاه نظامی یونان در سرزمین اصلی این کشور و پایگاه دریایی ناتو  در جزیره «کِرِت» واقع در خلیج «سودا» درجنوب یونان دسترسی داشته باشند. این اقدام، جایگزین بررسی سالانه قرارداد موجود با یک قرارداد پنج ساله جدید می شود.

کراکاس میتسوتاکیس  نخست وزیر یونان روز دوشنبه به منظور دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید راهی واشنگتن می شود.

جورج جی سونیس سفیر آمریکا در یونان در توئیتی نوشت، درباره چگونگی همکاری بین آمریکا و یونان به منظور تقویت ائتلاف امنیتی با یونان گفت و گو کرده است.

این توافق با مخالفت حزب چپ گرای «سیریزا» ی یونان به عنوان بزرگترین حزب اپوزیسیون این کشور مواجه شده است. این حزب گفته اند تمدید این توافق ضمانت های امنیتی کافی را در اختیار یونان قرار نمی دهد.

این حزب کمونیستی یونان در مخالفت با این توافق نظامی بنرهایی را با مضمون «نه به جنگ» و «نه به پایگاه های مرگ» در آتن برافراشته است.
https://mardomefarda.ir/vdcf.0deiw6djygiaw.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین