کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بایدن نماینده خود در جنوب شرق آسیا را پس از ۵ سال معرفی کرد

باشگاه خبرنگاران , 24 ارديبهشت 1401 ساعت 17:00

رئیس جمهور آمریکا پس از گذشت ۵ سال، یوهانس آبراهام را به عنوان نماینده خود در جنوب شرقی آسیا معرفی کرد.


به گزارش مردم فردا،به نقل از ان بی سی شیکاگو، تلاش‌های بایدن برای تاکید بیشتر سلطه بر منطقه اقیانوس آرام در ماه‌های اخیر با تهاجم روسیه به اوکراین پیشی گرفته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که با هدف تأکید بر تعهد دولت خود به منطقه اقیانوس آرام، یکی از دستیاران ارشد امنیت ملی خود را به عنوان سفیر در بلوک کشور‌های جنوب شرق آسیا معرفی می‌کند.

بایدن در پایان مذاکرات با رهبران آسه آن، که در واشنگتن گردهم آمده بودند، تصمیم خود را برای معرفی یوهانس آبراهام، رئیس ستاد شورای امنیت ملی کاخ سفید به عنوان نماینده آمریکا در جنوب شرقی آسیا اعلام کرد.

نمایندگی آمریکا در جنوب شرقی آسیا تاکنون با کاردار نمایندگی می‌شد.

بایدن گفت: سیاست خارجی آمریکا برای تمرکز بیشتر بر آسیا و تقویت نقش آمریکا به عنوان وزنه تعادلی در برابر رشد سریع چین در منطقه جدی است.

چندی پیش، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، گفت: آمریکا در خلال جنگ ویتنام، در کشور‌های جنوب شرقی آسیا مانند لائوس، ویتنام و کامبوج از بمب خوشه‌ای و همچنین سلاح‌های بیولوژیک و شیمیایی استفاده کرد و جنایات جنگی فجیعی مرتکب شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه از آمریکا خواست به جای این که خود را مدافع حقوق بشر جا بزند، مواد منفجرهِ به جا مانده در کشور‌های جنوب شرقی آسیا را پاکسازی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به بمب‌هایی که به تازگی کشف شده، اظهار داشت این کشفیات، مدرک دیگری از آن است که آمریکا در کشور‌های جنوب شرقی آسیا جنایات جنگی بسیاری مرتکب شده است.


کد مطلب: 7405

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/7405/بایدن-نماینده-خود-جنوب-شرق-آسیا-۵-سال-معرفی

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir