کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور؛ احتمال توفان شن در شرق

ایسنا , 24 ارديبهشت 1401 ساعت 18:01

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک و توفان شن در برخی نقاط کشور خبر داد.


به گزارش مردم فردا،ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز(۲۴ اردیبهشت‌) در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان، شرق یزد و شرق گلستان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده رخ می‌دهد. دوشنبه (۲۶ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب کشور و استان گیلان و سه شنبه (۲۷ اردیبهشت) علاوه بر شمال غرب در استان‌های ساحلی دریای خرد رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه (۲۸ اردیبهشت) بارش در برخی مناطق شمال شرق استان‌های شمالی خزر و به صورت پراکنده در شمال غرب خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از امروز تا دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک با احتمال رخداد توفان شن انتظار می‌رود. امروز و فردا در بر مناطق مرکزی شمال شرق، جنوب، جنوب غرب و غرب کشور وزش باد شدید با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط دوشنبه برای جنوب غرب، غرب و شمال غرب انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان دمای هوا شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و یکشنبه در شمال شرق به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد و این افزایش دما تا چهارشنبه تداوم خواهد یافت همچنین دمای هوا شنبه و یکشنبه در شرق و جنوب شرق کشور بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی افزود: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز تا فردا ظهر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۵ اردیبهشت) صاف، گاهی با وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه  (۲۶ اردیبهشت) کمی ابری و در بعد از ظهر نیمه ابری و وزش باد و گاهی  وزش باد شدید  با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴ و۲۵ اردیبهشت) اهواز با دمای ۳۸ و۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای صفر و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.


کد مطلب: 7391

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/7391/رگبار-رعد-برق-نقاط-مختلف-کشور-احتمال-توفان-شن-شرق

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir