تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با انجام طرح کاداستر اگر زمین بدون هویت نداشته باشیم، میزان مراجعه به دادگاه‌ها ۴۰درصد کاهش می‌یابد.
راهی برای کاهش ۴۰ درصدی مراجعه مردم به دادگاه‌ها
به گزارش مردم فردا،حسن بابایی شامگاه پنجشنبه در جلسه دیدار با اعضا هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان کردستان اظهار داشت: سردفتران جزوی از قوه قضائیه هستند و امیدواریم به یک وضعیت مطلوب برسیم.

وی افزود: متاسفانه در دوره‌های گذشته بسیاری از کارها انجام نشد و یا اگر انجام شده به صورت ناقص بوده است.

معاون قوه قضائیه خاطرنشان کرد: سران دفاتر ازدواج و طلاق مشکلات بسیاری دارند که باید به آنها رسیدگی شود لذا ایجاد صنوق حمایتی از این قشر بسیار مهم است.

وی ادامه داد: واقعیتی که در دفاتر رسمی وجود دارد این است که اگر درآمد کاهش یابد خطا و اشتباه را با خود به همراه خواهد داشت.

بابایی با بیان اینکه نقش مشاوران املاک نقش دلالی است، عنوان کرد: باید اجازه دهیم مکاتبات و اسناد دفتری در دفترخانه‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: مسئولیت مدنی و کیفری در تنظیم سند خودرو برعهده چه کسی است؟ لذا هر سندی باید درخور شرایط خودش تنظیم شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: مخالف طرح رسمی ثبت اموال غیرمنقول هستم چرا که این طرح از راه اصلی خودش خارج شده است.

وی ابراز داشت: با انجام طرح کاداستر اگر زمین بدون هویت نداشته باشیم به کاهش میزان مراجعه به دادگاه‌ها تا ۴۰ درصد کمک کرده‌ایم.

معاون قوه قضائیه یادآور شد: اصلاح حق‌التحریر دفاتر رسمی را مورد پیگیری قرار داده‌ایم.
https://mardomefarda.ir/vdce.p8fbjh8xf9bij.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما