تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
نیروهای امنیتی عراقی در شمال غرب این کشوربا حمله به یک مخفیگاه داعش، ۹ تن از فرماندهان این گروهک تروریستی را از پا در آوردند.
پاتک سنگین علیه تروریست‌ها؛ ۹ فرمانده داعش در عراق کشته شدند
به گزارش مردم فردا،نهاد اطلاع رسانی «الاعلام الامنی» (وابسته به دفتر نخست‌وزیر عراق) امروز (پنج شنبه) از هدف قرار دادن یک مخفیگاه تروریست‌های داعش در استان نینوی واقع در شمال غرب این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه دجله نیوز، پس از شناسایی دقیق مخفیگاه تروریست‌های داعش از سوی نیروهای سازمان اطلاعات فدرال وابسته به وزارت کشور عراق و طی هماهنگی با ستاد عملیات مشترک، ابتدا نیروی هوایی عراق این مخفیگاه را بمباران کرد و سپس نیروهای یگان مبارزه با تروریسم و نیروهای اطلاعاتی اقدام به محاصره مخفیگاه کرده و در این حین درگیری شدیدی نیز میان آن‌ها و تروریست‌ها رخ داد.

طبق این اطلاعیه، در نهایت نیروهای عراقی توانستند وارد تونل شده و ۹ تن از فرماندهان گروهک داعش را از پا در آورند. در این حین یک کمربند انتحاری آماده به انفجار نیز کشف و ضبط شد.

از سوی دیگر نیروهای تیپ۳۱ الحشد الشعبی نیز یک تروریست داعشی را در منطقه «بیجی» در استان صلاح‌الدین از پا در آوردند.

دو هفته پیش نیز نیروهای الحشدالشعبی عملیات دیگری را در مناطق کوهستانی در شمال شرق استان صلاح‌الدین آغاز کردند. در این عملیات تیپ ۲۲ الحشدالشعبی به همراه نیروهای ارتش حضور داشتند.

این عملیات‌ها در شرایطی است که منابع امنیتی عراق در خصوص بازگشت دوباره داعش هشدار می‌دهند. در این راستا وبگاه اوراسیا، روز سه شنبه در گزارشی نوشت که با گذشت نزدیک به پنج سال از پایان خلافت ادعایی داعش در عراق، اما همچنان تروریست‌ها در قالب هسته‌های کوچک در مناطق بیابانی و کوهستانی و صعب العبور فعالیت دارند.

به گفته منابع عراقی، تروریست‌های داعش از سال ۲۰۲۱ بر میزان فعالیت‌های خود افزوده‌اند و تخمین زده می‌شود که هم‌اکنون بالغ بر ۸۰۰۰ تروریست داعشی در عراق حضور دارند که چهار هزار نفرشان فعالیت دارند و مابقی نیز در قالب هسته‌های خاموش درون جوامع سنی‌نشین منتطر فرصتی برای ورود به عرصه میدانی هستند.
https://mardomefarda.ir/vdch.-nqt23nxvftd2.html
منبع : ایسنا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین