تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
جالب است ۰
همزمان با برگزاری آزمون مرحله اول ورود به مدارس انرژی اتمی، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با همراهی تنی چند از مدیران و مسئولان این سازمان از مدارس دخترانه و پسرانه انرژی اتمی در تهران بازدید کرد.
اسلامی از مدارس انرژی اتمی بازدید کرد
به گزارش مردم فردا،محمد اسلامی در این بازدید ضمن بررسی روند برگزاری آزمون ورودی مدارس «انرژی اتمی» از نزدیک با دانش آموزان و اولیاء آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

اسلامی در حاشیه این بازدید با اشاره به برنامه بلندمدت سازمان انرژی اتمی در تربیت نیروی انسانی متخصص اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی با توجه به نگاه آینده‌نگر در موضوع تربیت نیروی انسانی متخصص، حساسیت‌های ویژه‌ای در مسیر گسترش کمی و کیفی آموزشی مدارس وابسته به این سازمان دارد. ظرفیت‌سازی آموزشی و تحصیلی باید به‌طور منطقی گسترش پیدا کند و اعتبار مدارس وابسته به سازمان باید در سطح بالای علمی و آموزشی تثبیت شود.

وی افزود: تعداد زیادی از دانش‌آموختگان مدارس ما در المپیاد و کنکور و آزمون‌های مختلف رتبه‌های خوبی می‌آورند. ما باید گام تکمیلی در تربیت نیروی متخصص را برداریم و این گام حضور نخبگان و دانش آموزان تحصیل‌کرده مدارس ما در بدنه فعالیت‌های اصلی صنعت هسته‌ای است. به همین دلیل بحث جذب دانش آموزان مدارس انرژی اتمی و هم موضوع تأسیس مدارس در مقاطع پایین‌تر را در دستور کار هیئت‌امنا موسسه آموزشی و فرهنگی صنعت هسته‌ای قراردادیم تا سرمایه‌گذاری در این حوزه را گسترش داده باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص جذب نخبگان و ایجاد ظرفیت شغلی برای جوانان کشور خاطرنشان کرد: جوانان پرانگیزه و هوشمند ما نباید دغدغه شغل داشته باشند و متناسب با استعداد آن‌ها باید ظرفیت شغلی مناسب تعریف و ایجاد شود. فناوری هسته‌ای گستره‌ای از ظرفیت‌های رو به گسترش را دارد؛ بنابراین برای جذب استعدادهای برتر لازم است فعال‌تر از گذشته برنامه‌‎ریزی و اقدامات لازم را انجام دهیم.

اسلامی‌ تاکید کرد: به هیئت‌مدیره موسسه آموزشی و فرهنگی صنعت هسته‌ای ابلاغ ‌شده است که هم مقاطع تحصیلی را گسترش بدهند و هم با شروع سال تحصیلی جدید برای شهرهایی که ظرفیت آموزشی داریم ولی تاکنون اقدام نکردیم، مدارس انرژی اتمی را تأسیس کنیم. لازم است تدابیری بیندیشیم تا ظرفیت‌سازی تحصیلی با شکوفایی استعدادها همراه باشد.

در ادامه این بازدید مدیرعامل موسسه آموزشی و فرهنگی صنعت هسته‌ای در خصوص برگزاری آزمون ورودی مدارس انرژی اتمی گفت: امروز آزمون مرحله اول ورود به مدارس دوره اول انرژی اتمی(دخترانه و پسرانه) در تهران و مشهد برگزار شد.

وی افزود: برای دانش آموزان پسر نزدیک به ۲۵۰۰ داوطلب و برای دختران دانش آموزان نزدیک به ۱۰۰۰ متقاضی ورود به مدارس انرژی اتمی داشتیم که از این تعداد ۱۵۰ دانش‌آموز پسر و ۴۰ دانش‌آموز دختر پذیرفته خواهند شد. ان شاءالله طبق دستور رئیس سازمان انرژی اتمی در استان‌های البرز، بوشهر و اصفهان مدارس ابتدایی انرژی اتمی راه‌اندازی خواهد شد. امیدوارم در این زمینه گام‌های خوب و رو به رشدی برداریم.
https://mardomefarda.ir/vdcd.k052yt0s5a26y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما