کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیحات چفرین درباره تغییرات شیوه برگزاری لیگ قهرمانان اروپا

تسنیم , 21 ارديبهشت 1401 ساعت 20:51

رئیس اتحادیه فوتبال اروپا تأکید کرد که طرح این سازمان برای برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا هنوز به تأیید نهایی نرسیده است.


به گزارش مردم فردا،روز گذشته (سه‌شنبه) خبری منتشر شد مبنی براینکه اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) قصد دارد از سال 2024 لیگ قهرمانان را با اعمال یک سری تغییرات در شیوه برگزاری این مسابقات برگزار کند که شامل افزایش تعداد تیم‌های این تورنمنت از 32 به 36 تیم، تغییر شیوه گروه‌بندی تیم‌ها و از همه مهمتر تک‌بازی شدن بازی‌های مراحل نیمه نهایی می‌شود.
مطابق گزارش‌های منتشره درباره ایده جدید یوفا برای برگزاری لیگ قهرمانان اروپا، در مرحله اول مسابقات هر تیم به جای 6 بازی،8 بازی انجام خواهد داد که البته هنوز برنامه مشخصی درباره این بخش منتشر نشده است. یوفا همچنین در نظر دارد که در مرحله نیمه نهایی هم 2 بازی به صورت تک حذفی و در زمین بی‌طرف برگزار شود که البته این تغییر به ضررش خواهد بود، چرا که با کمتر شدن تعداد بازی‌ها، درآمدهای حاصل از فروش حق پخش تلویزیونی آنها هم کمتر خواهد شد.
الکساندر چفرین رئیس یوفا در این خصوص گفت: این هم یک گزینه است (تک حذفی شدن بازی‌های مرحله نیمه نهایی) اما منجر به کاهش تعداد بازی‌ها خواهد شد، چون آن وقت در مرحله نیمه نهایی به جای 4 بازی، دو بازی خواهیم داشت. این همچنین به معنا فرصت‌های بازرگانی کمتر برای باشگاه‌ها و فروش حق پخش تلویزیونی خواهد بود. ما به دنبال یک ایده‌ فوق‌العاده هستیم اما هنوز خیلی زود است که بخواهیم مردم را در جریان جزئیات آن قرار دهیم و زمان بیشتری نیاز است تا روی آن کار کنیم.
با توجه به اولین جزئیات ارائه شده درباره طرح مورد نظر یوفا برای تغییر در شیوه برگزاری لیگ قهرمانان اروپا، شاید تنها نقطه قوت آن، حساس‌تر و هیجانی‌تر شدن بازی‌های تک حذفی مرحله نیمه نهایی باشد که در آنها تیم‌ها عامل احتیاط و بازی‌های اغلب دفاعی کنار گذاشته می‌شود. در سمت مقابل اما نقاط ضعف این طرح فراوان است که یکی از آنها همان چیزی است که چفرین هم اشاره داشت. انتخاب زمین بی‌طرف برای برگزاری بازی‌های نیمه نهایی هم قطعاً با حرف و حدیث‌هایی همراه خواهد بود.


کد مطلب: 7325

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/7325/توضیحات-چفرین-درباره-تغییرات-شیوه-برگزاری-لیگ-قهرمانان-اروپا

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir