کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعای انگلیس: ذخایر مهمات روسیه به شدت کاهش یافته است

ایرنا , 19 ارديبهشت 1401 ساعت 13:00

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از جنگ در اوکراین ادعا کرد که ذخایر مهمات هدایت شونده روسیه به شدت کاهش یافته است.


به گزارش مردم فردا،در بیانیه روز دوشنبه وزارت دفاع انگلیس آمده است: روسیه در آغاز تهاجم خود به اوکراین، علناً توانایی خود را برای انجام حملات جراحی و محدود کردن آسیب های جانبی رواج داد و اعلام کرد که شهرهای اوکراین از بمباران در امان خواهند بود.

این بیانیه ادامه می‌دهد: با این حال، از آنجایی که درگیری فراتر از انتظارات روسیه پیش از جنگ ادامه دارد، ذخایر مهمات هدایت شونده روسیه احتمالاً به شدت کاهش یافته و این امر باعث شده است که از مهمات در دسترس اما قدیمی استفاده شود که کمتر قابل اعتماد هستند، دقت کمتری دارند و راحت تر رهگیری می شوند.

وزارت دفاع انگلیس ادعا کرد: روسیه احتمالاً برای جایگزین کردن تسلیحات دقیقی که قبلاً مصرف کرده است، مشکل خواهد داشت. چرا که حمله روسیه به اوکراین کاستی هایی را در توانایی این کشور برای انجام حملات دقیق آشکار کرد.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است: روسیه شهرهای اوکراین را بدون توجه به تلفات غیرنظامیان، در معرض بمباران های شدید و بی رویه قرار داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

این درحالیست که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

وزارت دفاع انگلیس روزانه بیانیه‌ای را درباره آخرین تحولات جنگ در اوکراین منتشر می‌کند و در روزهای اخیر مدعی تحلیل توان نظامی روسیه شده است.


کد مطلب: 7227

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/7227/ادعای-انگلیس-ذخایر-مهمات-روسیه-شدت-کاهش-یافته

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir