تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۸
جالب است ۰
معاون نخست وزیر بلغارستان گفت که اگر اتحادیه اروپا این کشور را از تحریم خرید نفت روسیه مستثنی نکند، بلغارستان از تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه روسیه حمایت نخواهد کرد.
بلغارستان: ما را از تحریم خرید نفت روسیه مستثنی کنید
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، کشورهای اتحادیه اروپا روز یکشنبه توافق کردند که تحریم‌های سختی را علیه روسیه اعمال کنند اما قرار است گفت‌وگوهایی امروز (دوشنبه) برگزار شود تا به آن دسته از کشورهایی که به نفت و گاز روسیه وابسته هستند، اطمینان خاطر دهند که چگونه این موقعیت را مدیریت کنند.

آسن واسیلیف، معاون نخست وزیر بلغارستان در مصاحبه‌ای با تلویزیون ملی بی‌ان‌تی گفت: «این گفت‌وگوها تا فردا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت، احتمالا برگزاری نشستی میان رهبران کشورها نیاز است تا نتایج نهایی حاصل شود. موضع ما مشخص است. اگر برخی کشورها بخواهند که خود را از تحریم خرید نفت روسیه مستثنی کنند، ما هم چنین درخواستی را خواهیم داشت.»

وی افزود: اگر چنین نشود، ما از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا حمایت نخواهیم کرد.

مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک جزو کشورهایی هستند که به شدت به نفت و گاز روسیه وابسته هستند و بدین ترتیب درخصوص پیدا کردن جایگزین با چالش‌هایی مواجه هستند. این کشورها به همراه بلغارستان درخواست کرده‌اند که نفت و گاز روسیه را تحریم نکنند.
https://mardomefarda.ir/vdcg.z9urak9x3pr4a.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین