تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۵
جالب است ۰
هفته بیست‌و‌پنجم رقابت‌‌های لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی به پایان رسید که فاصله پرسپولیس با استقلال در صدر جدول را از ۶ به ۴ امتیاز کاهش داد.
حساسیت لیگ برتر به نقطه جوش رسید
به گزارش مردم فردا، همین دو امتیاز حالا شرایط را در آستانه هفته بیست‌و‌ششم کاملا حساس کرده است. این دو تیم در پنج بازی باقی‌مانده، هر هفته یک بازی فینال‌مانند را تجربه خواهند کرد تا سرانجام تکلیف قهرمان این دوره مشخص شود. در پنج دوره گذشته، پرسپولیس به صورت متوالی جام قهرمانی را به دست آورده؛ ولی در این فصل، فرهاد مجیدی و استقلال عملکرد بهتری داشته‌اند و فعلا صدرنشین هستند. استقلال اگر می‌خواهد جام قهرمانی را بالای سر ببرد و به طلسم قریب به ۱۰‌ساله‌اش پایان دهد، ابتکار عمل دست خودش است. اگر در بازی‌های پیش‌رو به برتری برسد، فارغ از نتایجی که پرسپولیس می‌گیرد، می‌تواند با خیالی آسوده جام قهرمانی را به دست بیاورد. با این حال شرایط فقط روی کاغذ ساده است؛ چون این تیم در سه بازی اخیرش در لیگ برتر بردی نداشته و با ثبت سه مساوی پی‌در‌پی، آن‌قدر امتیاز از دست داده که پرسپولیس را در فاصله چهار امتیازی‌اش ببیند.
استقلال حالا با چنین پیش‌فرضی باید امروز به مصاف شهرخودرو، تیم قعرنشین لیگ برود که حال و روز مساعدی ندارد. شاید این بازی زمان مناسبی برای استقلال باشد که از کابوس تساوی‌‌های متوالی نجات پیدا کند. به‌ویژه اینکه آنها قبل از شروع بازی از نتیجه دیدار پرسپولیس برابر ذوب‌آهن هم آگاهی دارند و می‌توانند مدیریت بهتری نسبت به بازی داشته باشند. پیش از استقلال این پرسپولیس است که باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن برود. سرخ‌‌های تهرانی در دیدار هفته گذشته برابر پیکان تیم آماده‌ای نشان داده و با وجود 10‌نفره‌شدن هم موفق شدند 2 بر صفر رقیب را ببرند و سه امتیاز کامل را دشت کنند. اینکه این تیم بتواند امروز هم برد راحتی برابر ذوب‌آهن داشته باشد، مشخص نیست؛ چون ذوب‌آهن با 31 امتیاز در میانه‌‌های جدول ایستاده و با یک پیروزی احتمالی ممکن است چند پله‌ای صعود کند.
البته انگیزه شاگردان یحیی گل‌محمدی هم فاکتور تأثیرگذاری است؛ آنها اگر می‌خواهند شانس رسیدن به قهرمانی‌شان در لیگ زنده بماند، باید هر طور شده سه امتیاز این دیدار را به دست بیاورند. پرسپولیس در پنج هفته قبلی از رقابت‌‌های لیگ دو برد، دو تساوی و یک شکست داشته است. آنها هم در ایستگاه 25 بعد از دو تساوی متوالی موفق به کسب پیروزی شدند. موردی که امیدوارند در اصفهان هم برایشان رقم بخورد.
 
https://mardomefarda.ir/vdcj.oeafuqev8sfzu.html
منبع : شرق
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما