تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۰
جالب است ۰
فیلم سینمایی «انفرادی» با بازی رضا عطاران در هفته گذشته ۷ میلیارد تومان فروش داشت و فیلم سینمایی «سگ‌بند» با بازی بهرام افشاری، در همین بازه زمانی ۳ میلیارد تومان فروخت.
مخاطبان رضا عطاران دو برابر بهرام افشاری شدند
به گزارش مردم فردا،در هفته‌ای که گذشت، مجموع فروش فیلم‌های سینمایی به ۱۳ میلیارد و ۹۳۵ میلیون تومان و کل مخاطبان آن به ۳۸۲ هزار و ۹۳۰ نفر رسید. همچنین در هفته گذشته، فیلم سینمایی «انفرادی» با بازی رضا عطاران دو برابر فیلم «سگ‌بند» با بازی بهرام افشاری فروش داشت.

«سگ‌بند» یکی از ۵ فیلم پُرفروش سینمای ایران شد

«سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی که از فیلم‌های اکران نوروز ١۴٠١ بود، توانست با کمتر از ۵٠ روز اکران و فروشی معادل ۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران شود.
پیش از این فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی با فروش ۵۸ میلیارد تومانی، رکورد فروش فیلم‌های سینمایی را شکسته بود.
مهران احمدی کارگردان «سگ‌بند»، که بیشتر به عنوان بازیگر شناخته می‌شود پیش از این فیلم «مصادره» را هم کارگردانی کرده بود.
«سگ‌بند» اصطلاحی درباره یکی از فنون کشتی پهلوانی است و در خلاصه داستان آن چنین آمده است: «هیچ‌وقت گول اسم و ظاهر آدم‌ها را نخورید؛ لشکر هیتلر با آن عظمت، اسمش نازی بود.»
نازنین بیاتی، بهاره کیان‌افشار، امیر جعفری، بهرام افشاری، مهران احمدی، سیروس گرجستانی، علی تقی‌پور، ناهید مسلمی، سعید امیرسلیمانی، میرطاهر مظلومی، عزت‌اله مهرآوران و سیامک صفری بازیگران «سگ‌بند» هستند.

آیا «انفرادی» ۱۰۰ میلیاردی می‌شود؟

ابراهیم عامریان و مسعود اطیابی که تاکنون در ساخت چندین کمدی با یکدیگر همکاری کرده‌اند حالا به فروش «انفرادی» امیدوارتر از قبل هستند؛ چرا که «دینامیت» با فروش قابل توجه‌اش تقریباً آن‌ها را در شناخت ذائقه مخاطب مطمئن کرد و حالا عامریان، تهیه‌کننده «انفرادی» پیش‌بینی کرده این فیلم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد فروخت؛ اتفاقی که چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد؛ چرا که این روزها بازار کمدی داغ است و گیشه سینما به این ژانر وابسته شده است و مخاطبان هم استقبال خوبی از آن می‌کنند.
مخاطبان رضا عطاران دو برابر بهرام افشاری شدند

گیشه همچنان دست کمدی‌هاست

در حال حاضر فیلم‌های اکران نوروزی؛ «سگ‌بند»، «موقعیت مهدی» و «شادروان» به ترتیب سه فیلم پرفروش گیشه سینماها هستند، اما میزان استقبال مخاطبان هفتگی از فیلم‌های کمدی نشان می‌دهد که به زودی «انفرادی» با بازی رضا عطاران به رده دوم جدول فروش می‌رسد و رقابت بین دو فیلم کمدی «سگ‌بند» و «انفرادی» ادامه خواهد داشت.
براساس آمار سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) که مرتب به‌روزرسانی می‌شود، تا صبح امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت‌، فیلم «سگ‌بند» به کارگرانی مهران احمدی با فروختن بیش از ۹۱۹ هزار بلیت، ۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
«موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر با ۳۵۴ هزار تماشاگر در رتبه دوم جدول فروش است و ۱۰ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان فروش داشته است. «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی با حدود ۲۷۰ هزار مخاطب و پس از گذشت بیش از ۵۰ روز به فروش ۹ میلیارد تومان رسیده است.
«انفرادی» مسعود اطیابی که از هفته قبل روی پرده رفته، تاکنون ۲۷۱ هزار و ۱۱۲ نفر تماشاگر داشته و ۹ میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان فروخته است.
«روز صفر» سعید ملکان هم با ۲۴۳ هزار و ۶۵۳ بلیت، هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
«مرد بازنده» محمدحسن مهدویان هم هنوز تعداد تماشاگرانش به ۱۶۸ هزار نفر نرسیده و فعلا ۶ میلیارد تومان فروش داشته است.
فیلم پُرسروصدای داریوش مهرجویی که تصور می‌شد حاشیه‌های پیش آمده بر سر مجوز نمایش آن باعث جذب مخاطب بیشتری شود تا امروز فقط حدود ۲۴ هزار تماشاگر داشته و به فروش ۸۰۰ میلیون تومانی رسیده است.
فیلم «مغز استخوان» حمیدرضا قربانی هم با بازی پری‌ناز ایزدیار، جواد عزتی و بابک حمیدیان فعلا نزدیک به ۱۸ هزار نفر تماشاگر داشته و ۶۸۷ میلیون تومان فروخته است.
استقبال مردم از فیلم‌های کمدی چون «انفرادی» سبب سخت‌تر شدن چیدمان اکران شده و بیشتر سینماداران معتقدند برای این که همه فیلم‌های روی پرده به‌ فروش بهتری برسند ضروری است که آثار باکیفیت و مخاطب‌پسند کمدی حتما در برنامه اکران قرار داشته باشند، هرچند در حال حاضر هنوز تکلیف بعضی فیلم‌های کمدی مثل «شیشلیک» و «چپ‌راست» که مشکل‌دار عنوان شده‌اند، مشخص نیست.‌
جدول فروش فیلم‌های روی پرده که اطلاعات آن در جدول زیر است از سامانه سمفا، برداشته شده است:
فیلم‌ها کارگردان زمان اکران میزان فروش هفتگی میزان فروش کل
«انفرادی» مسعود اطیابی ۷ اردیبهشت ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان
«سگ‌بند» مهران احمدی ۲۵ اسفند ۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان
«روز صفر» سعید ملکان ۲۵ اسفند ۶۸۸ میلیون تومان ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان
«موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر ۱۸ اسفند ۵۴۵ میلیون تومان ۱۰میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان
«مغز استخوان» حمیدرضا قربانی ۷ اردیبهشت ۵۳۱ میلیون تومان ۶۸۶ میلیون تومان
«لامینور» داریوش مهرجویی ۷ اردیبهشت ۵۱۷ میلیون تومان ۸۰۰ میلیون تومان
«مرد بازنده» محمدحسین مهدویان ۲۵ اسفند ۴۳۰ میلیون تومان ۶میلیارد و ۴۰ میلیون تومان
«شادروان» حسین نمازی ۲۵ اسفند ۴۲۶ میلیون تومان ۹میلیارد تومان
https://mardomefarda.ir/vdci.vayct1azzbc2t.html
منبع : خبرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما