تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۳۰
جالب است ۰
بالاخره قفل ماینینگ کارت‌های گرافیک Lite Hash Rate (LHR) انویدیا در نسخه جدید برنامه QuickMiner شکسته شد و حالا ماینرها می‌توانند از تمام قدرت کارت‌های گرافیک RTX در ماینینگ استفاده کنند. این خبر توسط توسعه دهندگان NiceHash اعلام و تأیید شده است.
قفل ضد ماینینگ کارت‌های گرافیک انویدیا به طور کامل شکسته شد
به گزارش مردم فردا،بیش از یک از سال از عرضه کارت‌های گرافیک LHR انویدیا با قفل ضد ماینینگ می‌گذرد که تا پیش از این ماینرها تا حدودی موفق به دور زدن آن شده بودند. حالا توسعه دهندگان NiceHash برای اولین بار توانسته‌اند این قفل را به طور کامل دور بزنند و از تمام قدرت کارت‌های گرافیک RTX 30 LHR انویدیا در ماینینگ استفاده کنند.

کارت‌های گرافیک LHR انویدیا دارای یک قفل هستند که استخراج اتریوم را تشخیص می‌دهد و هش ریت را تا 50 درصد پایین می‌آورد تا استفاده از آنها برای ماینینگ به صرفه نباشد. البته انتشار یک درایور در ظاهر اشتباهی باعث شد خود انویدیا استفاده از پردازنده‌های گرافیکی LHR را برای ماینرها ممکن کند.
انتشار ناخواسته درایور مورد بحث باعث شد انویدیا شناسه سخت افزاری پردازنده گرافیکی RTX 3060 را در تولیدات جدید تغییر بدهد تا دیگر نتوان از آن استفاده کرد. با وجود استفاده از قفل LHR در کارت‌های گرافیک سری RTX 30، یک استثنا وجود دارد و آن RTX 3090 و RTX 3090 Ti است که قفل ماینینگ ندارند.

در گذشته توسعه دهندگان NiceHash موفق شده بودند قفل ماینینگ انویدیا را تا 70 درصد دور بزنند اما 9 ماه بعد شاهد از کار انداختن کامل آن هستیم. این کمپانی ادعا می‌کند موفق شده قفل ضد ماینینگ کارت‌های گرافیک RTX 30 را در تمامی مدل‌ها به جز RTX 3050 و RTX 3080 12GB بکشند. دو کارت مزبور به نسخه جدیدتری از الگوریتم ضد ماینینگ LHR مجهز هستند که هنوز شکسته نشده است.

آنلاک LHR در حال حاضر تنها بر روی سیستم عامل ویندوز کار می‌کند و فقط از الگوریتم DaggerHashimoto (Etash) پشتیبانی می‌کند. متأسفانه تیم Benchmark.pl به طور مستقل تأیید کرده این روش کار می‌کند و توانسته است هش ریت کارت گرافیک RTX 3080 Ti را از 85 الی 88 میلیون هش در ثانیه به 117 میلیون هش در ثانیه برساند.

حالا باید منتظر ماند و دید این اتفاق چه تأثیری بر قیمت و موجودی کارت‌های گرافیک انویدیا خواهد داشت.
https://mardomefarda.ir/vdch.6nqt23nzvftd2.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما