کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قدیروف: کنترل پوپاسنا در شرق اوکراین را در اختیار داریم

ایسنا , 18 ارديبهشت 1401 ساعت 13:00

رهبر منطقه چچن روسیه امروز (یکشنبه) گفت، سربازانش کنترل بخش اعظمی از شهر "پوپاسنا" واقع در شرق اوکراین را در اختیار دارند اما مقام‌های این کشور می‌گویند درگیری در شهر مذکور در جریان است.


به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، اواسط آوریل سال جاری میلادی نیروهای روس به اوکراین حمله کردند و اکثر حملات متوجه پوپاسنا در منطقه لوهانسک واقع در شرق اوکراین بوده است.

رمضان قدیروف، رهبر منطقه چچن روسیه در پیامی تلگرامی نوشت: نیروهای ویژه چچنی کنترل اکثر بخش‌های شهر پوپاسنا را در اختیار دارند. خیابان‌های اصلی و مناطق مرکزی شهر به صورت کامل پاکسازی شده‌اند.

این خبر در حالی منتشر شده که خبرگزاری رویترز به صورت مستقل نمی‌تواند صحت آن را تایید کند.

همچنین با وجود آنکه هیچ واکنش سریعی از سوی مقام‌های اوکراینی ارائه نشده اولکسی آرستوویچ، یکی از مشاوران ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور گفته که درگیری شدید در شهر ادامه دارد.

وی افزود: درگیری در شهر پوپاسنا در جریان است. مبلغان روس با شعف و شور زیاد گزارش می‌دهند که این شهر را گرفته‌اند اما چنین اتفاقی هنوز نیفتاده. این صد و هفدهمین ادعای آنها در تصرف پوپاسنا در طول روزهای اخیر است.

سرهی گایدای، فرماندار منطقه لوهانسک نیز اوایل روز شنبه گفته بود که نیروهای اوکراینی هنوز کنترل منطقه را دارند و افزود: اوضاع خیلی متشنج و مشکل اما تحت کنترل است.

وی افزود، نیروهای چچنی نه تنها در درگیری حضور دارند بلکه غارت می‌کنند و از کارهایشان فیلم هم می‌گیرند.

قدیروف به صورت منظم گزارش‌هایی را از حضور سربازان چچنی در اوکراین در تلگرام پست می‌کند اما هیچ تاییدیه درباره اینکه چه تعداد سرباز چچنی در اوکراین مستقر شده‌اند و اینکه آیا آنها در درگیری‌ها حضور دارند یا خیر، وجود ندارد.


کد مطلب: 7162

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/7162/قدیروف-کنترل-پوپاسنا-شرق-اوکراین-اختیار-داریم

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir