کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه فدراسیون اسکیت برای تیم های ملی پس از لغو بازیهای آسیایی

مهر , 18 ارديبهشت 1401 ساعت 22:54

رئیس فدراسیون اسکیت با تاکید براینکه مسابقات داخلی تمام رشته ها برگزار خواهد شد گفت: تا مشخص شدن زمان برگزاری بازی های آسیایی تمرینات خود را ادامه خواهیم داد.


به گزارش مردم فردا،مجید هنرجو رییس فدراسیون اسکیت در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در خصوص لغو بازی های آسیایی هانگژو گفت: قرار بود چهار رشته فری استایل، سرعت، نمایشی واسکیت برد ما در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشند که امید داشتیم حداقل در دو رشته مدال خوشرنگی را برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.
وی با بیان اینکه تمامی فدراسیون ها برای حضور در این مسابقات تدارک دیده و زحمت بسیاری کشیدند افزود : مسابقات انتخابی برای تعیین ترکیب نفرات اعزامی به این بازی ها برگزار شد و ۱۰ ورزشکار در هر یک از بخش های آقایان و بانوان رشته سرعت و ۶ ورزشکار هم در هر بخش رشته فری استایل انتخاب شدند.
هنرجو با تاکید براینکه مسابقات داخلی تمام رشته ها برگزار خواهد شد ادامه داد:تا مشخص شدن زمان برگزاری بازی های آسیایی تمرینات خود را ادامه خواهیم داد و در مسابقات جهانی و آسیایی که برگزار شود شرکت می کنیم.
وی با بیان اینکه که ورزش اسکیت از جایگاه خوبی در میان مردم برخوردار است اظهار داشت:جامعه آماری ما نشان می دهد که استقبال خانواده ها از این ورزش بسیار خوب است از این رو بحث همگانی کردن اسکیت از اهمیت برخوردار است و در تلاشیم در همین راستا کمیته های اسکیت برد و اسکوتر فدراسیون را فعال تر کرده و همایشی برای اسکیت برگزار کنیم .
هنرجو با بیان اینکه حضور اسکیت در مدارس نیز نقطه عطفی در این رشته می تواند باشد اظهار داشت: در پی برنامه ای برای ایجاد همکاری بین فدراسیون اسکیت و فدراسیون ورزش های دانش آموزی هستیم تا بتوانیم استعدادهای این رشته را از کف مدارس پیدا کرده و پرورش دهیم.
رییس فدراسیون اسکیت در خصوص مربی خارجی نیز بیان داشت: جهت آموزش مربیان به دنبال مربی خارجی برای اسکیت هستیم. همچنین برگزاری اردوی برون مرزی در دو رشته سرعت و فری استایل را در برنامه داریم و پیگیر این برنامه هستیم تا در صورت شرایط مساعد و تامین مالی آن را جزو برنامه های آماده سازی برای بازی های آسیایی اجرا کنیم.
وی در مورد مشکلات ورزشکاران اسکیت نیز بیان کرد: مشکل ورزشکاران ما تجهیزات و زیر ساخت است مصرف چرخ اسکیت آنها بسیار بالا است. نداشتن مکان تمرینی در تهران برای اردوها و نیاز به رنگ آمیزی پیست آزادی تهران از دیگر مشکلات ما است که البته شرکت توسعه و تجهیزاماکن ورزشی و کمیته المپیک قول مساعد برای رفع این مشکلات داده اند که امیدواریم عملی شود.
وی در خصوص رشته های اسکیت هاکی روی یخ و اینلاین هاکی نیز گفت :در حال برنامه ریزی برای برگزاری لیگ این رشته ها و برگزاری اردو برای حضور در مسابقات پیش رو هستیم.همچنین توسعه این دو رشته از برنامه های ما است و در حال برنامه ریزی هستیم تا یک مربی را در مرداد ماه به کمپ کره جنوبی جهت آموزش اعزام نماییم.
وی همچنین در خصوص برگزاری المپیادهای استعدادهای برتر اسکیت نیز افزود:مذاکرات لازم برای برگزاری این المپیاد با دفتر استعداد یابی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته و در نظر داریم با برگزاری این المپیاد استان ها را به طور کامل فعال کنیم.
هنرجو با بیان اینکه فدراسیون برنامه دارد تا مدرسان را به استان ها جهت تربیت مربیان و داوران اعزام کند گفت:26 هزار ورزشکار سازمان یافته در اسکیت داریم همچنین رشته برد و اسکیت هاکی روی یخ رشته های المپیکی ماست که برای این رشته ها نیازمند زیر ساخت هستیم.
وی رشته اسکیت را یک فرصت در ورزش کشور بیان کرد و افزود :در بعد همگانی و قهرمانی جایگاه خوبی داریم اما نیاز به حمایت و نگاه ویژه تری از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است.


کد مطلب: 7160

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/7160/برنامه-فدراسیون-اسکیت-تیم-های-ملی-لغو-بازیهای-آسیایی

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir