تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
نیروی دریایی آمریکا با همکاری یک شرکت هوا فضا در صدد ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین است که بدون فرود یکسال در فضا بماند.
آمریکا به دنبال ساخت پهپادی که بدون فرود یک‌ سال در فضا می‌ماند!
به گزارش مردم فردا،در آگوست سال ۲۰۲۱، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه نیروی دریایی آمریکا در حال همکاری با یک شرکت هوافضا به نام Skydweller است. براساس گزارش‌ها این همکاری برای ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین بوده که به لطف نوار‌های بزرگ قادر است ۹۰ روز بدون نیاز به فرود در هوا بماند. این هواپیما در هردو بال خود پنل‌های خورشیدی دارد که به آن در جمع آوری اطلاعات کمک می‌کند.
ماه گذشته، این شرکت برای پیشرفت و ادغام فناوری‌ها در حمایت از توسعه هواپیما بدون سرنشین با واحد نوآوری دفاعی (DIU) قرار دادی به ارزش  ۱۴ میلیون دلار را امضا کرد. این قرارداد به Skydweller اجازه می‌دهد تا نیاز‌های فعلی فرماندهی وسیستم‌های هوایی را رفع کرده و در شرایط محیطی مختلف و در حال تغییر با استقامتی رکورددار، ایمن  عمل کنند.
به گفته توسعه دهندگان، این هواپیما احتمالاً می‌تواند یک سال کامل در هوا بماند و به عنوان اولین شبه ماهواره تجاری قابل دوام در جهان باشد.
شبه ماهواره هواپیمایی است که به طور نامحدود در آسمان می‌ماند و می‌تواند هر کاری که یک ماهواره انجام ‌می‌دهد را انجام دهد. از آنجایی که این هواپیما می‌تواند هر زمان که اپراتور‌ها بخواهند به زمین بازگردد، مشکلی با زباله‌های فضایی که امروزه اکثر ماهواره‌ها با آن مواجه هستند ایجاد نمی‌کند.

مهندسان این شرکت هواپیما را طوری طراحی کرده اند که بتواند مانند یک پهپاد به طور مستقل پرواز کند.
گفتنی است که توسعه دهندگان انتظار دارند که این هواپیما در اوایل سال ۲۰۲۳ به کار گرفته شود.
https://mardomefarda.ir/vdca.yn0k49n605k14.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما