کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دزدانی که دوربین های ترافیکی را هم فریب می دادند؛ سرقت با دستمال کاغذی!

خراسان , 19 ارديبهشت 1401 ساعت 5:00

اعضای دو باند دستبرد به قطعات و محتویات خودروها، در حالی با تلاش نیروهای تجسس دستگیر شدند که با ترفندی خاص دوربین های ترافیکی را هم فریب می دادند.


به گزارش مردم فردا، در پی وقوع سرقت های متعدد شبانه از داخل خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان، تجزیه و تحلیل پرونده های سرقت در دستور کار نیروهای تجسس  قرار گرفت. بررسی های میدانی و رصدهای اطلاعاتی حاکی از آن بود که در بیشتر سرقت های شبانه ردی از یک خودروی سمند سفیدرنگ وجود دارد اما استعلام شماره پلاک های موجود نشان می داد که خودرویی با مشخصات مذکور هنگام وقوع سرقت در مناطق ارتکاب جرم تردد نداشته است. به همین دلیل فرضیه پلاک جعلی قوت گرفت و بدین ترتیب چندین گروه گشت انتظامی برای شناسایی سمند سفیدرنگ با هدایت مستقیم مقامات پلیس وارد عمل شدند. نیروهای گشت تجسس که مناطق احتمالی تردد سارقان را زیر نظر گرفته بودند، در پوشش های مختلف عملیاتی، عازم خیابان های خلوت و تاریک شدند و هرگونه تردد مشکوکی را زیر ذره بین تحقیق قرار دادند.
گزارش خراسان حاکی است، در حالی که گشت زنی های نامحسوس پلیس ادامه داشت، ناگهان نیمه شب سیزدهم اردیبهشت، یک دستگاه سمند سفیدرنگ وارد یک خیابان شد و چراغ خاموش در گوشه ای توقف کرد. در این لحظه یکی از سرنشینان سمند به آرامی و در سکوت شب از خودرو پیاده شد و با چراغ قوه ای که در دست داشت به بررسی درون خودروهای پارک شده پرداخت. عوامل گشت انتظامی که دیگر یقین داشتند با سارقان سمند سوار روبه رو شده اند، بلافاصله پلاک خودرو را به مرکز فرماندهی اعلام کردند اما هنوز نتیجه استعلام مشخص نشده بود که نیروهای انتظامی متوجه شدند سارقان با استفاده از دستمال کاغذی برخی شماره های پلاک را تغییر داده اند! با لو رفتن این ماجرا، بی درنگ عوامل گشت انتظامی به سمت سمند سواران حرکت کردند و به راننده آن فرمان «ایست» دادند ولی دزدان نیمه شب که متوجه حضور پلیس شده بودند «فریاد زنان» همدست خود را سوار کردند و از محل گریختند.
به گزارش خراسان، عملیات تعقیب و گریزادامه یافت اما نیروهای انتظامی در یک عملیات هدفمند و غافلگیرانه، همه راه های عبور را سد کردند و سه سرنشین جوان سمند را به دام انداختند. در بازرسی از داخل خودرو تعدادی ضبط و پخش، باند، جعبه آچار، دریل، باتری و... در حالی کشف شد که یکی از متهمان دستگیر شده، تعداد 12 عدد فلش مموری سرقتی از داخل خودروها را از یک رشته نخ عبور داده و مانند دستبند به  دستش حلقه زده بود.
بنابر گزارش خراسان، با انتقال متهمان  بازجویی های تخصصی از آنان آغاز و مشخص شد دو تن از اعضای این باند دارای سابقه کیفری هستند و همه آن ها نیز به مواد مخدر اعتیاد دارند. در همین حال دزدان نیمه شب، خریدار اموال سرقتی را نیز به افسران تجسس لو دادند که این فرد هم در مخفیگاهش دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شد.تحقیقات بیشتر با صدور دستورات ویژه قضایی برای کشف سرقت های احتمالی دیگر اعضای این باند در حالی ادامه دارد که تاکنون 12 تن از شاکیان، آن ها را شناسایی کرده اند.
دزدی در پوشش کارگری
به گزارش اختصاصی خراسان، هنوز تحقیقات پلیس درباره باند سرقت با جعل پلاک ادامه داشت که افسران گشت انتظامی در نیمه شب پانزدهم اردیبهشت دو جوان موتورسواری  مشاهده کردند که لباس تعمیرگاهی و فضای سبز شهرداری را بر تن داشتند. این موضوع که ظن نیروهای گشت را برانگیخته بود، موجب شد تا به موتورسواران دستور «ایست» بدهند اما آن ها که یک کیسه برنجی را هم با خود حمل می کردند با شنیدن فرمان پلیس، هراسان به سمت بولوار شهید کلاهدوز گریختند.
در حالی که تعقیب موتورسواران در خلاف جهت حرکت خودروها رسیده بود، ناگهان سرنشین موتورسیکلت در یک لحظه پایین پرید و با پای پیاده متواری شد اما راکب موتورسیکلت در محاصره نیروهای انتظامی قرار گرفت و در عملیات دفاع شخصی به دام افتاد. طولی نکشید که سرنشین فراری موتورسیکلت نیز با تعقیب گروه دیگری از عوامل گشت انتظامی در چنگ قانون گرفتار شد و از درون کیسه برنجی همراه متهمان تعدادی کامپیوتر سرقتی خودروها به همراه برخی قطعات دیگر به دست آمد.
به گزارش خراسان، بررسی های پلیس نشان داد که سارقان از پوشش تعمیرکاران و کارگران زحمتکش فضای سبز برای فریب رهگذران و دستبرد به اموال مردم استفاده می کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان که با دستورات قضایی و زیر نظر سرگرد بهرازفر صورت گرفت، مقادیر زیادی لوازم سرقتی دیگر مانند رینگ و لاستیک، کولر گازی، تلویزیون، ضبط و پخش و غیره نیز کشف شد که تحقیقات در این باره وارد مرحله جدیدی شده است.


کد مطلب: 7145

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/7145/دزدانی-دوربین-های-ترافیکی-هم-فریب-می-دادند-سرقت-دستمال-کاغذی

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir