تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۸
جالب است ۰
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به گذر امواج تراز میانی در برخی نقاط کشور از رگبار باران و وزش باد شدید موقت و گرد و خاک خبر داد.
خیزش گرد و خاک در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور
به گزارش مردم فردا،صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: تا روز جمعه (۲۶ فروردین) به سبب گذر امواج تراز میانی در برخی نقاط استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شنبه(۲۷ فروردین) رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه این شرایط در شمال غرب، سواحل شمالی ، مرکز و شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۳ و ۲۴ فروردین) در نیمه غربی کشور، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان سه شنبه افزایش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل همراه با وزش باد شدید جنوبی و چهارشنبه کاهش دما در این نواحی رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۴ فروردین) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و گاهی باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی ‌روز  پنج‌شنبه ( ۲۵ فروردین) نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ فروردین) اهواز با دمای ۳۹ و ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای صفر و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
https://mardomefarda.ir/vdcb.zb0urhb80iupr.html
منبع : ایسنا
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما