تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۰۰
جالب است ۰
کارگران هفت تپه می‌گویند؛ همچنان منتظر عملی شدن وعده‌های مسئولان و تحقق خواسته‌های خود هستند.
برقراری آرامش قبل از طوفان در «هفت‌تپه»؛ کارگران در انتظار عملی شدن وعده‌ها هستند
به گزارش مردم فردا،کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه با بیان اینکه ماه‌هاست مجتمع هفت تپه به دولت بازگشته و از آرامش نسبی برخوردار است، اظهار داشتند: هرچند کارگران مشغول کار هستند اما آن‌ها منتظر عملی شدن خواسته های خود و قول‌هایی هستند که مسئولان و کارفرمای بخش دولتی به آن‌ها در زمان واگذاری داده‌اند.
به گفته آنان، هرچند برخی از مطالبات صنفی کارگران همانند بروز شدن مطالبات و برطرف شدن مشکلات بیمه‌ای کارگران حل شده اما مهمترین خواسته‌ کارگران هنوز برآورده نشده است.
آن‌ها گفتند: ما کارگران می‌خواهیم بدانیم با شرایط جدید تغییر شرکت هفت تپه از خصوصی به دولتی که به صورت قانونی انجام شده، تکلیف وعده‌های داده شده مسئولان و خواسته‌های کارگران چه می‌شود؟ هم اکنون وضعیت شغلی برخی کارگران مانند هفت ماه پیش است.
آن‌ها با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی ما نامشخص بودن وضعیت قرارداد کارگران فصلی است که وعده تبدیل وضعیت شغلی به آن‌ها داده می‌شود، افزوند: سالهاست این موضوع را پیگیری کرده‌ایم اما هنوز مسئولان تصمیمی برای تغییر نوع قرارداد کارگران فصلی نگرفته‌اند.
کارگران درباره سایر مطالبات صنفی خود تصریح کردند: اجرای کامل طرح تجمیع و طبقه‌بندی مشاغل، همسان‌سازی دستمزدها و ایجاد قوانین یکسان در پرداخت حقوق و عقد قراردادها، بازگشت به کار نمایندگان تعدیلی و پرداخت دوباره برخی مزایای قانونی و عرفی، بخش دیگری از مطالبات کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه است که هنوز عملیاتی نشده و این مسئله امروز باعث ایجاد گرفتاری‌هایی برای کارگران شده است.
کارگران با تاکید بر اینکه فعالیت در هفت تپه جریان دارد و کارگران از شرایط فعلی به نسبت قبل رضایت دارند، در خاتمه گفتند: هرچند شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بعد از  سال‌ها با شائبه‌ها و ابهامات زیادی از بخش خصوصی به دولت واگذار شد و مشکلات عدیده‌ای در این راه به وجود آمد اما هم اکنون شاهد هفت تپه‌ای هستیم که کارگران آن از آرامش نسبی برخوردار هستند.
https://mardomefarda.ir/vdci.rawct1avrbc2t.html
منبع : ایلنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین