تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۲
جالب است ۰
نامزدهای دریافت حق میزبانی تورنمنت‌های یورو 2028 و یورو 2032 از سوی یوفا معرفی شدند.
نامزدهای میزبانی یورو معرفی شدند
به گزارش مردم فردا،روسیه در رقابت با ترکیه، بریتانیا و جمهوری ایرلند برای دریافت حق میزبانی یورو 2028 اعلام آمادگی کرده است. علی‌رغم اینکه به‌علت جنگ اخیر با اوکراین تیم ملی فوتبال این کشور از حضور در عرصه‌های بین‌المللی محروم شده، اما این اتفاق نیز مانع از تلاش فدراسیون فوتبال روسیه از دریافت میزبانی جام ملت‌های اروپا در سال 2028 نشده است. 
امروز ابتدا بریتانیا با انتشار بیانیه مشترکی خواهان گرفتن میزبانی این تورنمنت شدند و در نهایت یوفا ساعتی قبل تایید کرد که درخواستی از بریتانیا و ایرلند، روسیه و ترکیه برای میزبانی مسابقات 2028 دریافت کرده است. همچنین کشورهای روسیه، ترکیه و ایتالیا نیز برای مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2032 درخواست میزیانی خود را ارسال کرده‌اند. تصمیم در مورد اعلام نام میزبان هر دو تورنمنت در سپتامبر 2023 گرفته خواهد شد.
جالب اینجاست بریتانیا و ایرلند پس از یک مطالعه امکان سنجی به این نتیجه رسیدند که پیشنهاد میزبانی یورو نسبت به تلاش برای برگزاری جام جهانی 2030 شانس بیشتری برای موفقیت دارد. 
نکته مهم این است که در اوایل هفته به نظر می‌رسید که پیشنهاد بریتانیا و ایرلند برای میزبانی رقیبی ندارد و انتخاب آنها قطعی است، اما ترکیه و در ادامه روسیه تمایل خود را برای میزبانی یورو 2028 یا یورو 2032 را به‌صورت رسمی اعلام کردند. ایتالیا نیز که میزبان یورو در سال 1980 و جام جهانی یک‌دهه بعد در سال 1990 بود، حالا علاقه خود را برای میزبانی یورو 2032 اعلام کرده و قصد دارد بعد از حدود 40 سال پذیرای برگزاری یک رویداد بزرگ باشد.
رستم سایمانوف، یکی از اعضای کمیته اجرایی ورزش روسیه در این‌رابطه گفت: "درخواست ما برای میزبانی شوخی نیست. زندگی ادامه دارد، آماده هستیم و نباید ارتباط ما با یوفا و فیفا قطع شود. ما مسابقات فراوانی را در سطح بالایی برگزار کرده‌ایم. زمان زیادی مانده، اوضاع عوض می‌شود و ما همه چیز را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
https://mardomefarda.ir/vdcc.iqpa2bqpola82.html
منبع : ورزش 3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما