کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارشی از روند انتقال ایرانیان مقیم اوکراین به رومانی

ایسنا , 13 اسفند 1400 ساعت 12:49

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در گزارشی روند انتقال ایرانیان مقیم این کشور به رومانی را شرح داد.


به گزارش مردم فردا،در این مطلب آمده است:

- بر اساس قوانین دولت رومانی اتباع هر کشور ثالث می توانند از مرزهای رومانی با گذرنامه  وارد خاک این کشور شوند.

- برخورد نیروهای مرزی رومانی با مهاجرین ایرانی بسیار انسان دوستانه و امکانات رفاهی لازم در مناطق مختلف مرزی  از سوی دولت رومانی و سازمان های مردم نهاد برای کلیه مهاجرین مهیا شده است. کسانی که جائی برای اسکان نداشته باشند آنها را به خوابگاه هایی انتقال داده تا زمینه سفرشان فراهم شود.

- محدودیتی در مدت اسکان در این خوابگاه ها  وجود ندارد ولی خود مهاجرین ترجیح می دهند هر چه سریع تر این خوابگاه ها را ترک نمایند.

- افرادی که وارد رومانی می شوند از روند صدور روادید و استقبال اعلام رضایت دارند و در مبادی ورودی از این افراد پذیرایی شده و سیم کارت تلفن رومانی در اختیار آنها می گیرد.

- مشکلی برای اخذ روادید و ورود به رومانی وجود ندارد.

- انتقال ایرانیان از نوار مرزی مشترک اوکراین- رومانی  بسمت بخارست و برخی از شهرهای رومانی جهت بازگشت به ایران از طریق تلفن و پیام های واتساب صورت می پذیرد.

- با هماهنگی نمایندگی در کوتاهترین زمان ممکن افرد در بخارست در  هتل اسکان داده می شوند،  سپس‌ وعده غذایی سه‌گانه برای آن عزیزان توسط سفارت  تامین می‌گردد.

- تا روز پنجشنبه  نزدیک به ۲۰۰ نفر در هتل در بخارست اسکان داده شده اند . 

- روز پنجشنبه مورخ ۱۲ اسفند مجموعا  ۵۰ نفر در هتل ، ۱۶ نفر در ویلا و ۳۰ نفر در خانه های ایرانی‌ها (دوستان ایرانی)  در بخارست مستقر هستند.

- بیش از ۵۰ خودرو ( میانگین سرنشین هر خودرو ۳ تا چهار نفر ) جهت سفر به ایران و ترکیه  از مسیر بلغارستان راهنمایی شده اند.

- طی روزهای گذشته بیش از ۳۵۰ نفر  ایرانی از اوکراین  وارد خاک رومانی شده اند و ورود ایرانی ها به رومانی سیر صعودی دارد.

- شماره تماس اختصاصی ستاد بحران اوکراین این نمایندگی به همراه شماره تلفن و واتساب همکاران در این نمایندگی بصورت ۲۴ ساعته فعال می باشد  و طی روزهای اخیر به بیش از یک هزار تلفن و پیام های واتساب پاسخ داه شده است.

- تا کنون هشت اطلاعیه در خصوص نحوه خروج از اوکراین و ورود به رومانی، مسیر های تردد در داخل رومانی و قوانین و اطلاعات کاربردی در خصوص اقامت در رومانی و عزیمت به تهران صادر گردید.

- هماهنگی لازم برای عبور رانندگان کامیون از رومانی، از طریق رایزنی با مقامات محل و صدور مجوز عبور از رومانی انجام شد و رانندگان یک به یک در حال ورود به رومانی برای عزیمت به کشور هستند.

- هماهنگی لازم برای برقراری پرواز چارتر با تهران و بخارست در حال انجام است.

- خدمات کنسولی از قبیل ویزا، صدور گذرنامه (برای هموطنانی که گذرنامه آنها مفقود و یا جا مانده است) و سایر موارد در بخش کنسولی سفارت کشورمان در بخارست بصورت رایگان انجام می شود.


کد مطلب: 4772

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/4772/گزارشی-روند-انتقال-ایرانیان-مقیم-اوکراین-رومانی

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir