تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۱
جالب است ۰
گروه «انانیموس» مسئولیت از کار انداختن سایت‌های دولتی روسیه را برعهده گرفت
مسئول حمله هکری به سایت‌های روسیه مشخص شد
به گزارش مردم فردا،تهاجم روسیه به اوکراین همچنان ادامه دارد و اخیرا برخی وب‌سایت‌های دولتی این کشور از دسترس خارج شده‌اند. یکی از این سایت‌ها مربوط به کاخ کرملین و دیگری مربوط به وزارت دفاع است. حالا اکانت‌های وابسته به گروه هکری «انانیموس» (Anonymous) مسئولیت این حملات را برعهده گرفته‌اند.

حساب کاربری YourAnonOne در توییتی اعلام کرد که به دنبال حمله نیروهای روسیه به اوکراین، این گروه هم تصمیم گرفت که به حمایت از مردم اوکراین مشغول شود. انانیموس پیش‌تر گفته بود که یک جنگ سایبری را علیه دولت مستقر در کرملین آغاز می‌کند. با این حال، روسیه ارتباط حملات با این گروه هکری را رد کرده است.

افزون بر این، گفته می‌شود که انانیموس مسئول هک چندین شبکه تلویزیونی دولتی در روسیه بوده است. در گزارش‌های مردمی نشان داده شده که هکرها موسیقی، پرچم و سایر سمبل‌های ملی اوکراین را در این شبکه‌ها به نمایش درآورده‌اند.
انانیموس: به حفظ اینترنت اوکراین کمک می‌کنیم
این گروه همچنین قول داده که تا جای ممکن به حفظ دسترسی مردم اوکراین به اینترنت کمک کند. دیروز در گزارشی به اطلاع شما رساندیم که به دنبال پیشروی ارتش روسیه، اینترنت بخش‌هایی از اوکراین مختل شده است. البته این اختلالات هنوز سراسری نیست و عمدتا در بخش‌هایی دیده می‌شود که بیشتر از بقیه درگیر جنگ بوده‌اند. ولی همین مشکلات باعث شده مردم ارتباط خود را با دوستان و خانواده‌شان از دست بدهند.

اعضای گروه انانیموس اولین بار از طریق وب‌سایت 4Chan با یکدیگر آشنا شدند و این گروه را تشکیل دادند. آن‌ها در طول یک دهه اخیر عملیات‌های پرسروصدای زیادی انجام دادند که قبلا در مقاله‌ای به مرور آن‌ها پرداخته بودیم. منتها، بخشی از این تیم توسط اف‌بی‌آی دستگیر شد که داستان آن هم در قسمتی از ویدیوهای مستند دیجی‌داکس روایت شد.

حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم این دسته از هکرها دیگر چه برنامه‌های دیگری را در سر دارند و تا چه حد در دستیابی به اهداف خود پیش می‌روند.
https://mardomefarda.ir/vdce.w8ebjh8pz9bij.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما