کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید چهار کشور بر اهمیت سازش کشورهای عربی با تل‌آویو

فارس , 1 اسفند 1400 ساعت 16:13

چهار کشور مصر، اردن، فرانسه و آلمان در نشستی بر اهمیت توافقنامه‌های سازش بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تأکید کردند.


به گزارش مردم فردا،وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این نشست بر ضرورت توقف هر گونه اقداماتی که به تضعیف راه‌حل دو دولت و افق صلح عادلانه و دائمی منجر می‌شود بویژه شهرک‌سازی و توسعه آن، مصادره اراضی و کوچاندن فلسطینیان از خانه‌هایشان از جمله در قدس شرقی، تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است که نشست مذکور با هدف استمرار هماهنگی و رایزنی برای پیشبرد روند سازش در غرب آسیا و تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولت برگزار شد و وزرای چهار کشور ضرورت احترام به حقوق ساکنان محله الشیخ جراح و محله سلوان در شهر قدس را مورد تأکید قرار دادند.

آنها همچنین پایبندی به حمایت از تلاش‌های مربوط به تحقق صلح عادلانه، فراگیر و دائمی به منظور احقاق حقوق مشروع همه طرف‌ها بر اساس راه‌حل دو دولت مطابق با قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله طرح صلح عربی را مهم خواندند و گفتند که ازسرگیری مذاکرات جدی و مستقیم بین طرف‌ها تحت حمایت سازمان ملل و کمیته چهارجانبه ضرورت دارد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، وزرای خارجه چهار کشور یاد شده همچنین بر اهمیت تمامی توافقنامه‌های سازش بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تأکید کرده و گفتند که این توافقنامه‌ها به حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر اساس راه‌حل دو دولت و تحقق صلح فراگیر و دائمی کمک می‌کند.

وزرای خارجه این چهار کشور همچنین با تأکید بر تداوم تلاش‌ها برای ایجاد چشم‌اندازهای واقع‌بینانه جهت ازسرگیری روند سیاسی معتبر گفتند که تحقق صلح عادلانه و دائمی، یک هدف استراتژیک و به نفع همه است و اساس امنیت و ثبات منطقه‌ای به حساب می‌آید.


کد مطلب: 4311

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/4311/تاکید-چهار-کشور-اهمیت-سازش-کشورهای-عربی-تل-آویو

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir