تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۸
جالب است ۰
بشریت از زمانی که پا به این کره خاکی گذاشته است، با کشاورزی آشنایی داشته است و متوجه شده است که استفاده از برخی از مواد که امروزه به عنوان کود می شناسیم، عملکرد و رشد گیاهان را به میزان زیادی افزایش می دهد.
آشنایی با کود پتاس بالا و فسفر بالا
کود پتاس بالا و فسفر بالا یکی از بهترین کودهایی است که این روزها در زمین های کشاورزی برای رشد گیاهان استفاده می شود و کارکرد بسیار زیادی دارد. شما نیز برای افزایش رشد و باردهی گیاهان خود، می توانید استفاده از این کودها را مد نظر قرار دهید. تمامی گیاهان برای رشد خود به 17 عنصر نیاز دارند که یکی از مهمترین آنها پتاسیم و فسفر است. اگر این عناصر حذف شوند، ممکن است گیاهان دارای بیماری های زیادی شوند.

پتاسیم و عملکردهای ضروری گیاه

یکی از مهمترین مواردی که باعث شده است استفاده از کود پتاس بالا و فسفر بالا مد نظر قرار گیرد، اثرگذاری پتاسیم در عملکردهای ضروری گیاه است. بهتر است بدانید که پتاسیم عملکردهای ضروری گیاه را به خوبی تقویت می کند. فسفر برای تقویت ریشه گیاهان ضروری است و باعث می شود که ریشه گیاهان سفت و محکم شود.

مزایای استفاده از این کودها چیست؟

کود پتاس بالا و فسفر بالا مزایای بسیار زیادی دارد و همین امر باعث شده است که این کود در زمین های کشاورزی مد نظر قرار گیرد. برخی از مزایای این کودها به شرح زیر هستند:
  • کود پتاس بالا برای انتقال کربوهیدارت به برگ ها، میوه ها و بخش های مختلف گیاه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، این کود انتقال آب را تسهیل می سازد و در نتیجه، گیاهان بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند.
    کود پتاس بالا به تقویت و افزایش آنزیم های گیاهان کمک می کند. آنزیم های گیاهان اثرات زیادی در کارکرد ویژه گیاهان دارد و در نتیجه، گیاهان باردهی بسیار خوبی خواهند داشت.
کود فسفر بالا

آیا این کودها به بهبود فتوسنتز کمک می کند؟

یکی از مهمترین مواردی که باعث شده است استفاده از کود پتاس بالا و فسفر بالا مد نظر قرار گیرد، کمک به تقویت و بهبود فتوسنتز است. فتوسنتز مهمترین عملکردی است که در گیاه انجام می شود و می تواند به سلامتی گیاه کمک کند. این کود فتوسنتز را به خوبی تقویت می کند و گیاهانی که از این کودها استفاده می کنند عملیات فتوسنتز را بهتر انجام می دهند و همین امر منجر به افزایش شادابی گیاه می شود.

آیا کود پتاس بالا و فسفر بالا می تواند از گیاه در برابر بیماری های مختلف محافظت کند؟

یکی از مهمترین مواردی که در رابطه با کودهای پتاسیم بالا باید به آن توجه داشته باشید، افزایش سلامت گیاه در برابر ابتلا به بیماری های مختلف است. پتاسیم می تواند ریشه های گیاه را تقویت کند و فتوسنتز را قوی می کند. در نتیجه، جای تعجب نیست که این کود می تواند مقاومت گیاه را بالا ببرد و در نتیجه، گیاه در برابر بسیاری از باکتری ها و قارچ ها مقاوم می شود.

چگونه متوجه شویم پتاسیم گیاه کاهش یافته است؟

علائم کاهش پتاسیم گیاه به شرح زیر هستند:
  • کاهش پتاسیم منجر به افزایش پیچیدگی برگ‌ها می شود.
    کاهش پتاسیم بعث ایجاد رنگ قهوه ای لبه های گیاه می‌شود
    سوختگی برگ با کاهش پتاسیم افزایش می یابد.
    زمانی که پتاسیم کاهش پیدا می کند، برگها به رنگ قهوه ای، زرد یا سفید با ظاهر سوخته می‌شوند
    در زمان کاهش پتاسیم، کلروز (زرد شدن) بین رگبرگهای برگ دیده می شود.
    لکه های بنفش رنگ در سطح زیرین برگ
    کاهش پتاسیم منجر به کاهش رشد می شود.
    کاهش پتاسیم منجر به ساقه های کوچک و ریزش برگ‌ها می شود.
    مقاومت کم در برابر دماهای شدید و خشکسالی یکی دیگر از علائم کاهش پتاسیم است.
با توجه به این مسئله، شما می توانید استفاده از کود پتاس بالا و فسفر بالا را مد نظر قرار دهید.

کود فسفر بالا

استفاده از این کودها برای چه گیاهانی مناسب است؟

استفاده از کود پتاس بالا و کود فسفر بالا برای گیاهان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال، گوجه فرنگی یکی از مهمترین گیاهانی است که در پروسه رشد خود به این کود نیاز دارد. در زمان کاشت نهال، شما می توانید با استفاده از این کود رشد گیاه را چندین برابر کنید. همچنین، این کود به رشد میوه ها و سبزیجات کمک می کند.

بهترین زمان استفاده از کود پتاس بالا و فسفر بالا چه موقع است؟

بهترین زمان استفاده از این کود قبل از کاشت یا پیش از کاشت است. زمانی که این کود پیش از کاشت گیاه در خاک قرار داده می شود، مقاومت خاک بالا می رود و در نتیجه، گیاه در خاکی قرار می گیرد که اثربخشی بسیار زیادی دارد و از همان ابتدا، گیاه در بستری رشد می کند که بسیار مناسب است. همچنین، در دوره های زمستان و پاییز نیز می توان از این کود استفاده کرد.

برای خرید کود پتاس بالا و فسفر بالا به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد کود پتاس بالا و فسفر بالا در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این کود به تقویت ریشه گیاهان کمک می کند و مقاومت گیاهان را در برابر بیماری های مختلف افزایش می دهد. کاشت نهال و گوجه فرنگی با استفاده از این کود به خوبی صورت می گیرد و در زمان باردهی و میوه دهی، گیاه عملکرد بهتری خواهد داشت. اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید این کود هستید، می توانید به سایت گرومان مراجعه کنید و از خدمات گسترده این سایت در خرید کود بهره مند شوید.
https://mardomefarda.ir/vdcgxz9x.ak9n74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین