کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مخالفت جیبوتی با استقرار سامانه موشکی آمریکا در خاک این کشور

تسنیم , 24 بهمن 1402 ساعت 17:32

جیبوتی درخواست واشنگتن برای نصب سامانه موشکی در خاک این کشور برای هدف قرار دادن مواضع ارتش یمن را رد کرد.


به گزارش مردم فردا،جیبوتی کشوری در شاخ آفریقاست و در نزدیکی تنگه باب‌المندب قرار دارد و از این لحاظ دارای موقعیت راهبردی است.

« اسماعیل عمر جیله» رئیس جمهور جبیوتی با اشاره به عملیات یمنی‌ها در دریای سرخ علیه شناورهایی که به مقصد فلسطین اشغالی در حرکتند و حملات آمریکا و انگلیس به یمن گفت: جیبوتی به هیچ یک از بازیگران بحران دریای سرخ اجازه نخواهد داد از مناطق تحت حاکمیت این کشور، یکدیگر را هدف قرار دهند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه« الشرق الاوسط » اظهار داشت: جیبوتی درخواست آمریکا برای نصب سامانه موشکی جهت هدف قرار دادن مواضع انصارالله ( ارتش یمن) را رد کرده‌ است.

رئیس جمهور جیبوتی تصریح کرد: این کشور خواستار حل و فصل بحران‌های منطقه‌ایی از طریق گفت‌وگوست.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی افزود: جیبوتی مشرف بر تنگه باب المندب است که اهمیت راهبردی، اقتصادی و سیاسی زیادی در تجارت جهانی دارد لذا این موضوع ، جیبوتی را به کشور محوری برای حفظ امنیت و ثبات بین‌المللی تبدیل کرده‌است. به همین دلیل ، ما با قدرت‌های بزرگ و کشورهای ساحل دریای سرخ برای حفاظت از ناوبری دریایی، مبارزه با تروریسم و مقابله با چالش‌های امنیتی همکاری می‌کنیم.

عمر جیله با اشاره به وجود پایگاه نظامی بیگانگان در جیبوتی گفت: این پایگاه‌ها فقط برای همکاری در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، مبارزه با تروریسم، حفاظت از ناوبری دریایی  و مقابله با دزدی دریایی است.

وی تصریح کرد: ما هیچ پیامی مبنی بر نگرانی کشورهای همجوار از حضور نظامیان بیگانه در جیبوتی دریافت نکردیم.


کد مطلب: 23250

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/23250/مخالفت-جیبوتی-استقرار-سامانه-موشکی-آمریکا-خاک-این-کشور

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir