تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۸
جالب است ۰
معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشت محدودیت‌های کرونا به دنبال شیوع سویه اُمیکرون در کشور توضیح داد.
اُمیکرون ادارات و اصناف را تعطیل می‌کند؟
به گزارش مردم فردا،کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره اعمال شدن یا نشدن محدودیت‌های کرونایی به دنبال شیوع سویه جدید اُمیکرون در ایران گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا بر هوشمند شدن محدودیت‌ها و راه‌اندازی سامانه امید تاکید دارند و باید محدودیت‌های هوشمند به‌سختی و با جدیت اجرایی شود. در این سامانه، محدودیت‌ها در اداره‌ها و سازمان‌های مختلف و... تعریف شده است و نظر اعضا این است که این سامانه تقویت شود.

او افزود: برای جلوگیری از گسترش سویه جدید کرونا در کشور باید قرنطینه هوشمند از طریق سامانه امید اجرایی شود. در سامانه امید، بحث تعطیلی اصناف و دورکاری کارمندان مطرح نیست. در این سامانه قرار است قرنطینه هوشمند اجرایی شود که در واقع همان بحث رعایت پروتکل‌هاست نه تعطیلی کسب‌وکارها یا حضور یک‌سوم و دوسوم کارمندان در ادارات.

معاون وزیر بهداشت درباره تغییر فرمول رنگ‌بندی کرونایی شهرها توضیح داد: در فرمول قبلی به این صورت بود که میزان بستری در تعیین رنگ هر شهر لحاظ می‌شد و نقش اساسی داشت، اما در برنامه مقابله با اُمیکرون بستری خیلی نقشی ندارد و شدت شیوع خیلی بالاست. باید در این سویه برای تعیین رنگ‌ شهرها تعداد بیماران سرپایی را در نظر بگیریم. به همین دلیل یک گروه فنی در حال بررسی و مطالعه هستند که ببینند در این شرایط می‌توانیم فرمول جدیدی ارائه بدهیم یا نه.

وی افزود: سه‌شنبه گروه فنی نتیجه بررسی‌هایشان را ارائه می‌دهند و تصمیم نهایی را ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdca.anuk49nu05k14.html
منبع : همشهری آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین