کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دادگاه فدرال عراق شکایت‌های انتخابات پارلمانی را رد کرد

فارس , 6 دی 1400 ساعت 19:10

دادگاه فدرال عراق امروز ضمن رد درخواست لغو نتایج انتخابات، تایید کرد که کمیساریای عالی انتخابات با اعلام جزئی نتایج انتخابات، قانون را نقض کرده است.


به گزارش مردم فردا،دادگاه فدرال عراق، امروز (دوشنبه، ۲۷ دسامبر)، سرانجام پس از آن‌که سه نوبت، برگزاری نشست رسیدگی به مطالبه ابطال انتخابات پارلمانی اخیر را به تاخیر انداخت، این نشست را برگزار کرد.
خبرگزاری رسمی عراق (واع)، نوشت: دادگاه فدرال عراق در نشست امروز، ضمن رد درخواست لغو و ابطال نتایج انتخابات تاکید کرد که شورای عالی قضایی کشور، صلاحیت انحصاری حل مشکلات مربوط به روند انتخابات را دارد و  هر حزب سیاسی حق دارد ظرف 3 روز پس از اعلام رسمی نتایج، به تصمیم این شورا اعتراض کند.

 بنا بر این گزارش، در حکم دادگاه فدرال عراق آمده است: طبق قانون انتخابات، اگر نتایج اعلام شده تا پنج درصد با فرایند انتخاباتی تفاوت داشته باشد، شمارش آرا به صورت دستی در دستور کار قرار می‌گیرد.

همچنین اعلام شد که اقدام کمیساریای عالی انتخابات در اعلام جزئی نتایج انتخابات، نقض و تخلف قانونی محسوب می‌شود. شمارش آرا در انتخابات آینده باید به صورت دستی انجام شود، نه الکترونیکی.  پارلمان آینده نیز می‌بایست قانون انتخابات کنونی را اصلاح کند.

بنا بر این گزارش، دادگاه فدرال عراق تصمیم‌گیری درباره شکایت «آلا طالبانی» را به روز شانزدهم ماه آینده (ژانویه) موکول کرد.


کد مطلب: 2008

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/2008/دادگاه-فدرال-عراق-شکایت-های-انتخابات-پارلمانی-رد

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir