تاریخ انتشار :جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
توییتر از یک API جدید به نام Twitter API Pro برای استارتاپ‌ها رونمایی کرد که ماهانه 5000 دلار هزینه دارد. با وجود این لایه جدید، توسعه‌دهندگان می‌توانند ماهانه یک میلیون توییت دریافت کنند و 300 هزار توییت در ماه ارسال کنند. همچنین امکان جستجوی کامل آرشیوها را برای آن‌ها فراهم می‌کند.
توییتر از یک API جدید با قیمت 5000 دلار در ماه رونمایی کرد
به گزارش مردم فردا،رده جدید API توییتر از نظر هزینه بین رده پایه (100 دلار در ماه) و رده سازمانی (42 هزار دلار در ماه) قرار می‌گیرد. توییتر Twitter API Pro را برای «استارتاپ‌هایی که می‌خواهند کسب‌و‌کار خود را گسترش دهند» مناسب می‌داند.

حساب Twitter Dev در بیانیه خود درباره این API جدید نوشت:


«کسب‌و‌کار خود را با 1 میلیون توییت در ماه و دسترسی به بایگانی کامل ما، آزمایش کنید، بسازید و اندازه‌گیری کنید. ما مشتاقانه منتظریم ببینیم در آینده چه چیزی می‌سازید!»
تغییرات API های توییتر در چند ماه گذشته

شبکه اجتماعی ایلان ماسک، در فروردین‌ماه طرح‌ها و هزینه دسترسی به API توییتر را اعلام کرد. در اوایل سال جاری میلادی، این شرکت گفت که تصمیم گرفته دسترسی به API رایگان خود را از بین ببرد. با این حال، احتمالاً به دلیل بازخوردهای ثبت شده، تو‌ییتر با ارائه 1500 توییت در ماه برای بات‌های ارائه‌دهنده محتوا، تا حدودی از این تصمیم خود برای A‌PI رایگانش صرف‌نظر کرد.

زمانی که توییتر قیمت‌گذاری جدید خود برای APIهایش را اعلام کرد، بسیاری از توسعه‌دهندگان و بنیانگذاران انتقاد کردند که این شرکت باید یک رده میانی بین Basic و Enterprise برای استارتاپ‌هایی که توانایی پرداخت حدود نیم میلیون دلار در سال را ندارند، ارائه کند. حالا Twitter API Pro تا حدودی می‌تواند به انتقاد مطرح شده از سوی این افراد پاسخ دهد، اما همچنان برای کسب‌و‌کارهایی با بودجه کم مناسب نخواهد بود، زیرا هنوز باید 60 هزار دلار در سال برای آن هزینه کنند.

نکته قابل توجه اینکه توییتر هنوز راه‌حلی برای محققان و دانشگاهیان ایجاد نکرده که به API آن دسترسی داشته باشند. این شرکت در رشته‌توییت فروردین ماه خود، گفته بود که «به دنبال راه‌های جدیدی» برای جامعه علمی است، اما هنوز چنین ویژگی معرفی نشده است.
https://mardomefarda.ir/vdcjxaev.uqeoyzsffu.html
منبع : دیجیاتو
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما