تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۲
جالب است ۰
رئیس گروه نظامی «واگنر» از آغاز خروج نیروهایش از شهر «باخموت» و تحویل مواضع خود به نیروهای ارتش روسیه خبر داد.
خروج نیروهای «واگنر» از باخموت
به گزارش مردم فردا،«یوگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی «واگنر» وابسته به ارتش روسیه از آغاز خروج نیروهایش از شهر «باخموت» در منطقه دونتسک دونباس که به تازگی به تصرف روسیه درآمد، خبر داد. پریگوژین گفت نیروهای روسیه جایگزین نیروهای وی در باخموت خواهند شد. 
وی در ویدئویی کوتاه توضیح داد: در حال عقب‌‌نشینی یگان‌ها از باخموت هستیم. از امروز ۲۵ مه ساعت پنج صبح (به وقت محلی) تا اول ژوئن (۱۱ خرداد) اغلب یگان‌ها در اردوگاه‌های عقب مستقر خواهند شد. ما مواضع خود را به ارتش (روسیه) تحویل می‌دهیم.  
به گزارش «یاهو نیوز»، تصور می‌شود در نبرد باخموت که ماه‌ها در جریان بود، ۲۰ هزار نیروی واگنر و هزاران نیروی روس که در کنار هم برای تصرف این شهر می‌جنگیدند، کشته یا زخمی شدند. همچنین تصور می‌شود طرف اوکراینی هم متحمل تلفات سنگین شد. 
باخموت یک مرکز حمل و نقل و لجستیک منطقه‌ای است که در  بخش تحت کنترل اوکراین در منطقه دونتسک دونباس قرار دارد. روسیه منطقه دونتسک را به همراه  لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا که در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند بعد از همه‌پرسی به خاک خود الحاق کرد. 
رئیس واگنر شنبه (۲۰ مه) اعلام کرد باخموت به طور کامل تحت کنترل روسیه درآمد و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین یکشنبه در پاسخ به این پرسش که آیا شهر باخموت در کنترل کی‌یف باقی مانده، گفت «فکر می‌کنم، نه».
رئیس‌جمهور اوکراین همچنین گفت از شهر شرقی باخموت که در محاصره قرار گرفته، «چیز زیادی باقی نمانده و ویران شده است. این، تراژدی است».
https://mardomefarda.ir/vdcdx90f.yt0j56a22y.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین