کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ثبت رایگان قرارداد اجاره در سامانه املاک و مستغلات از امروز

صدا و سیما , 3 خرداد 1402 ساعت 23:00

ثبت رایگان قرار داد اجاره و دریافت کد رهگیری از امروز از طریق سامانه معاملات املاک ومستغلات کشور و ثبت قرارداد به طور رسمی شروع می‌شود.


به گزارش مردم فردا،با رونمایی از سامانه املاک و مستغلات، موجران و مستاجران می‌توانند با مراجعه به آدرس srem.ir قرارداد اجاره خود را ثبت کنند.
این سامانه بر اساس ماده 18 قانون جهش تولید مسکن تهیه شده است و هدف آن رصد و نظارت بر بازار مسکن, ثبت همه معاملات املاک ومستغلات اعم از خرید ,فروش, پیش خرید ,پیش فرش ورهن اجاره مسکن است.
بر این اساس دو طرف معامله می توانند در بنگاه‌های مشاورین املاک و یا خارج از بنگاه‌ها به صورت برخط از این سامانه شناسه یا کد رهگیری رایگان دریافت کنند.
متقاضیانی که به صورت بر خط کد رهگیری دریافت می‌کنند در طول شبانه روز به صورت 24 ساعته امکان دریافت آن را دارند.
در گام اول در سامانه معاملات املاک ومستغلات کشور، امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده اجاره و رهن مسکن بین دو طرف موجر و مستاجر به صورت برخط فراهم شده است.

بر این اساس در آینده نزدیک مالک و خریدار (دو طرف معامله) می‌توانند سایر قراردادهای املاک و مستغلات را به طور مستقل و یا از طریق مشاورین املاک در همین سامانه ثبت کنند.
دریافت اطلاعات دقیق سکونت افراد و جلوگیری از تخلفات در خرید و فروش‌ها و ثبت دقیق مشخصات دو طرف معامله ار مزیت‌های دیگر این سامانه است.پ
سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور از اول فروردین به طور آزمایشی در یزد راه‌اندازی شد و تاکنون حدود هزار مورد قرارداد اجاره ثبت شده است .
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت در این سامانه که از امروز به طور رسمی آغاز به کارمی کند، ثبت قرارداد به صورت هوشمند انجام می‌شود و موجر، مستاجر و شاهدین قرارداد می‌توانند به صورت مستقیم اطلاعاتشان را در سامانه بارگذاری نمایند وپس از دریافت رمز یکبار مصرف روی گوشیهایشان قرارداد را امضا، تایید و ثبت کنند.
آقای عباسی با اشاره به اینکه این سامانه در ایام هفته و بصورت ۲۴ ساعته آماده خدمات دهی است تاکید کرد: ثبت قرارداد معاملات مسکن درسامانه جدید رایگان است. وی تصریح کرد: تفاوت این سامانه با سامانه قبلی در این است که دیگر برای دریافت کد رهگیری حضور در محل مشاورین املاک الزامی نیست.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد با توسعه این سامانه، بزودی مبایعه نامه‌ها و سایر قرارداد‌ها هم دراین سامانه ثبت خواهند شد.
این سامانه بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن تهیه شده است وهدف آن رصد ونظارت بر بازار مسکن، ثبت معاملات املاک ومستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فرش ورهن اجاره مسکن است.
دریافت اطلاعات دقیق سکونت افراد وجلوگیری از تخلفات در خریدوفروش‌ها وثبت دقیق مشخصات دو طرف معامله از مزیت‌های دیگر این سامانه است. سامانه معاملات املاک ومستغلات کشور وثبت قرارداد از اول فروردین به طور آزمایشی در یزد راه اندازی شد وتا کنون حدود هزار مورد قرارداد اجاره ثبت شده است. نشانی این سامانه srem.ir است.


کد مطلب: 18665

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/18665/ثبت-رایگان-قرارداد-اجاره-سامانه-املاک-مستغلات-امروز

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir