تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۵
جالب است ۰
نخست وزیر ژاپن تاکید کرد این کشور به ناتو نخواهد پیوست، اما ناتو قصد دارد یک دفتر محلی برای هماهنگی‌های بیشتر در توکیو افتتاح کند.
ژاپن به ناتو نخواهد پیوست
به گزارش مردم فردا،فومیو کیشیدا، امروز (چهارشنبه) تاکید کرد که این کشور هیچ برنامه‌ای برای عضویت در ناتو ندارد، اما برنامه ائتلاف امنیتی برای افتتاح دفتر ارتباطی در ژاپن را تصدیق کرد.

براساس گزارش رویترز، اظهارات کیشیدا پس از آن بیان شد که سفیر ژاپن در آمریکا اوایل ماه جاری گفت که ائتلاف نظامی به رهبری واشنگتن در حال برنامه ریزی برای ایجاد دفتر توکیو، اولین دفتر در آسیا، برای تسهیل رایزنی‌ها در منطقه است. 

کیشیدا در جلسه روز چهارشنبه پارلمان ژاپن گفت: من از تصمیمی که در ناتو در مورد تأسیس این دفتر گرفته شده اطلاعی ندارم. اما او در ادامه گفت که کشورش قصد ندارد به عنوان یک کشور عضو یا نیمه عضو به ناتو بپیوندد.
 دفتر ارتباطی ناتو قرار است سال آینده در ژاپن افتتاح شود و با در نظر گرفتن چالش‌های ژئوپولتیکی چین و روسیه، تاسیس این دفتر امکان گفتگو با شرکای امنیتی ناتو مانند کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند را فراهم می‌کند. از سوی مقابل چین اعلام کرده که در برابر گسترش ناتو به سمت شرق به مراقبت بالایی نیاز است.

پیشتر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در ماه ژانویه سال جاری میلادی با کیشیدا در ژاپن دیدار کرده بود. او با اشاره به درگیری میان روسیه و اوکراین و افزایش قدرت نظامی چین، متعهد شده بود که روابط این سازمان در مقابله با چالش‌های امنیتی را تقویت کند.
https://mardomefarda.ir/vdcb50b8.rhbwspiuur.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین