کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار از مصدومان زلزله تبریز

ایرنا , 2 خرداد 1402 ساعت 16:45

زلزله نسبتا شدیدی شب گذشته شهرستان سراب را لرزاند و در شهر تبریز نیز احساس شد.


به گزارش مردم فردا،زمین لرزه نسبتاً شدیدی سراب را در ساعت 21 و 6 دقیقه دیروز اول خرداد لرزاند و در تبریز نیز احساس شد. این زمین لرزه در شهر تبریز باعث ترس و وحشت مردم شد.

بزرگی این زمین لرزه ۴.۹ ریشتر و محل وقوع آن حوالی سراب اعلام شد. طول جغرافیایی این زلزله ۴۷.۵۴، عرض جغرافیایی آن ۳۷.۷۲ و عمق زمین‌لرزه ۸ کیلومتر بود.

محمد باقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زلزله سراب تاکنون ۱۷ مصدوم برجا گذاشته است و هر ۱۷ مصدوم زلزله به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.


وی افزود: ۵۰ خانه در ۱۲ روستای شهرستان سراب شامل روستاهای دامنجان، تازه کند، اسبفروشان، صومعه زرین، امام چای و شالقون به خاطر بافت قدیمی دچار ترک خوردگی دیوار شدند.

هنربر ادامه داد: در شهرستان میانه و روستاهای این شهرستان نیز زلزله موجب ترک خوردگی دیوار بافت قدیمی روستاها شامل کس جین، اوشلار، برزلیق، قشلاق برزیلیق و حلم سی شده اما خوشبختانه این زلزله در هیچ کدام از شهرستان های سراب و میانه فوتی نداشته است.

وی افزود: اکنون ۱۱ تیم ارزیاب مدیریت بحران آذربایجان شرقی در شهرستای سراب و میانه مشغول ارزیابی میزان خسارت زلزله هستند.


کد مطلب: 18646

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/18646/آمار-مصدومان-زلزله-تبریز

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir