تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
فقط متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی اقدام کرده اند، می‌توانند از سه شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ تا جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.
آغاز انتخاب اولویت های خودرو در مرحله دوم فروش یکپارچه از ۳ خرداد
به گزارش مردم فردا،با اتمام مهلت متقاضیان برای افتتاح حساب وکالتی جهت ثبت نام در دومین مرحله طرح یکپارچه خودرو، از 3 خرداد متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه خودرو نسبت به انتخاب خودرو اقدام کنند.
در این مرحله فقط متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خوداقدام نموده اند، می‌توانند روز سه شنبه 1402/03/03 تا جمعه 1402/03/10 نسبت به ثبت نام اولیه به منظور قرارگیری در لیست نوبت دهی خودروهای داخلی اقدام نمایند.
*ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص،مسدود گردد و قابل برداشت نمی باشد. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می گردد و از لیست انتظار حذف می گردد.
*امکان ثبت نام هرمتقاضی که پیش از این در لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرار گرفته اند، وجود ندارد مگر آنکه انصراف خودرا تا تاریخ 1402/02/20 در سامانه های مربوطه ثبت نماید.
*ثبت نام مرحله اول در لیست نوبت دهی هیچگونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی نماید و تعهد خودروساز صرفاً براساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، شکل می گیرد.
تبصره 5: تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام می گیرد.
تبصره 6: ضروری است علاوه بردارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت گردیده وچنانچه در هرمرحله تا قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز،مشخص گردد که متقاضی حایز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می گردد.

شرایط عمومی تعیین شده مندرج در ماده 4 دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری توسط شورای رقابت:
1. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو 18 سال می‌باشد.
2. دارا بودن گواهینامه رانندگی معتبر (دارای تاریخ اعتبار ) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.
3. متقاضیانی که طی 48 ماهه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی 24 ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و ...) اقدام نموده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.
4. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.
5. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.
6. امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.
7. شرکت‌های خودروسازی موظف‌اند روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال، از جمله رهن گرفتن سند خودرو را اتخاذ و اجرا کند.
8. امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.
9. در صورتی که در هریک از مراحل و فرآیند ثبت نام مشخص شود که متقاضی حائز شرایط ثبت نام نمی‌باشد، ثبت نام وی کان لم یکن تلقی و وجه واریزی (بدون پرداخت سود مشارکت و ...) عودت خواهد شد.
10. در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت جبران تاخیر در تحویل، مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و ابلاغیه های مرتبط که متعاقبا از طریق بخشنامه های فروش اطلاع رسانی می گردد، پرداخت خواهد شد.
11. سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه‌های صادره توسط شرکت‌های خودروسازی و قرارداد منعقده فی‌مابین با مشتریان خواهد بود.
12. متقاضی می بایست اقدام به ایجاد صرفاً یک حساب وکالتی نماید در غیراینصورت مسئولیت موضوع به عهده خود متقاضی می باشد.
13. قرار نداشتن در فهرست اولویت های اعلامی اولین طرح یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی و یا انصراف در طرح مذکور تا تاریخ 1402/02/20
14. هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از مجموع شرکت های خودروسازی میباشد.
15. طرح عادی شامل همه افراد با مشخصات فوق می باشد و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صرفا" مختص مادرانی که حائز شرایط قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت که مورد تائید سازمان ثبت احوال کشور می باشد و مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح بعهده متقاضی می باشد.
16. متقاضیان ثبت نام می‌بایست شماره همراه ثبت شده بنام خود را در سامانه اعلام نمایند در غیر این صورت مسئولیت عدم تطابق شماره همراه با کد ملی بعهده متقاضی می باشد.

مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی بازای هر محصول مشخص
پس از نوبت دهی، لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، براساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه اعلام می گردد.
تبصره1-اعلام زمانبندی براساس لیست نوبت دهی(لیست انتظار هر محصول) در خردادماه 1402 و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می گردد
تبصره2-قرارگرفتن متقاضی در لیست انتظار براساس زمانبندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نمی نماید و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و براساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و براساس مفاد قرارداد منعقده شکل می گیرد .
تبصره 3- در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمانبندی متقاضی می تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام نماید و در صورت تمایلِ متقاضی واجدشرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمانبندی اعلامی در این مرحله، می تواند تا نسبت به قطعی نمودن ثبت نام براساس فراخوان خودروساز و باتکمیل وجه درحساب خودروساز و براساس قیمت روز، اقدام کند و یا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمانبندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج گردد.

مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز
در این مرحله و پس از اعلام زمانبندی به متقاضیان و شکل گیری لیست انتظار برای هرمحصول، خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرح‌های فروش خودرو را منطبق بر زمانبندی و نوبت دهی انجام شده،اعلام نماید. بنابراین خودروسازان به مرور زمان و صرفاً برمبنای لیست اولویت بندی مذکور برای هرمحصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند نمود.
تبصره1- قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروسازان در این طرح براساس لیست نوبت دهی شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستور العمل تنظیم بازار خودروی شورای رقابت می باشد.
تبصره 2- در صورتی که در طول فراخوان مشتری در زمان تحویل ویا انجام ثبت نام قطعی، مشخص گردد که مشتری شرایط طرف تقاضای مندرج در اطلاعیه را نقض نموده است و یا در این مدت از خودروسازان داخلی دیگر خودرو خریداری نموده است، ثبت نام در این طرح کان لم یکن تلقی می گردد.
توجه به این نکته ضروری است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.
https://mardomefarda.ir/vdchmmnz.23n6wdftt2.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین