تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
در اندروید ۱۴ قابلیت جدیدی اضافه می‌شود تا بتوانید به فهرست اپلیکیشن‌هایی که بیشتر در کنار یکدیگر در حالت چندوظیفگی باز می‌کنید، دسترسی سریع داشته باشید.
بهبود چندوظیفگی در اندروید ۱۴ با ایجاد فهرست اپلیکیشن‌های جفت‌شده
به گزارش مردم فردا،ویژگی‌ چند وظیفگی در اندروید ۱۴ با اضافه شدن قابلیت ذخیره‌ی فهرست اپلیکیشن‌های مورد علاقه‌ی کاربر برای نمایش در حالت چندوظیفگی، کاربردی‌تر از قبل خواهد شد.
مدت زیادی از رویداد Google I/O سال ۲۰۲۳ نگذشته است و هنوز هیجانات پیرامون این رویداد ادامه دارد. با انتشار نسخه دوم بتای اندروید ۱۴ روزبه‌روز به انتشار نسخه اصلی نزدیک‌تر می‌شویم ولی هنوز زمان زیادی باقی مانده تا نسخه‌ی نهایی آماده انتشار شود. این طور که به نظر می‌رسد اندروید ۱۴ می‌تواند بهبودهای مورد نیاز چندوظیفگی را برای کاربران با ایجاد امکان ذخیره فهرست برنامه‌ها برای اجرای همزمان به ارمغان ‌آورد.

به گزارش XDA Developers این قابلیت توسط مارشال رحمان (Marshal Rahman) کشف شده است. او متوجه‌ قابلیتی جدید در نسخه‌ی بتا ۲ اندروید ۱۴ شده که اخیراً در اختیار کاربران قرار گرفته است. این ویژگی امکان تهیه فهرستی از جفت اپ‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بتواند آن‌ها را به‌سرعت در حالت Split-Screen در زیر یکدیگر اجرا کند.
ویژگی App Pair از زمان نسخه‌ی آزمایشی اندروید ۱۲ مطرح شد ولی با توجه به اینکه رقبای اندروید از مدت‌ها قبل راهکارهای به نسبت بهتری را برای اجرای چند‌وظیفگی ارائه می‌کردند، هیچ‌وقت به نسخه‌ی نهایی اندروید راه نیافت.
قابلیت اجرای چندوظیفگی در سامسونگ از همتای خود در گوگل به نسبت پیشرفته‌تر است و این موضوع به خوبی عقب ماندن گوگل در برخی ویژگی‌ها از شرکای تجاری‌اش را نشان می‌دهد. مخصوصاً در مورد ویژگی‌هایی که می‌تواند نقشی اساسی در دستگاه‌های بزرگ‌تر و تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو ایفا کند.
تلاش دوباره گوگل برای ورود به بازار تبلت‌ها با رونمایی از تبلت پیکسل و گوشی تاشوی Pixel Fold چند سال پس از معرفی آخرین تبلت این شرکت یعنی پیکسل اسلیت در سال ۲۰۱۹ انجام می‌شود. گوگل با رونمایی از دو محصول پیکسل تبلت و پیکسل فولد وارد حوزه‌ی ابزارهای سایز بزرگ شده است و بهبود چندوظیفگی در این ابزارها اهمیت زیادی دارد. رقبای کهنه‌کار گوگل مانند سامسونگ سال‌ها است که روی تجربه‌ی کاربری محصولاتی همچون گلکسی زد فولد کار می‌کنند. 
https://mardomefarda.ir/vdccspqs.2bq448laa2.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما