تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
رئیس سازمان امور مالیاتی جزئیات نحوه مالیات‌ستانی از کسبه خرد، اصناف و بازاریان را تشریح کرد.
جزئیات فرایند مالیات ستانی از کسبه و اصناف در سال ۱۴۰۲
به گزارش مردم فردا،سید هادی سبحانیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: براین باورم فرآیندهای مالیات‌ستانی از کسبه خرد، اصناف‌ و بازاریان باید بسیار ساده، شفاف وعادلانه باشد. لذا رویکرد امسال استفاده حداکثری از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ ق‌م‌م‌ یعنی پرداخت مالیات منصفانه‌ مقطوع (مبتنی بر داده‌های سیستمی) بدون الزام ایشان به‌تسلیم اظهارنامه است.
بر اساس این گزارش، مطابق ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیان مکلف هستند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت های شغلی خـود را در یک سال مالیاتی طبق فرمت تهیه شده توسط سـازمان امـور مالیـاتی کشـور، تنظیم و تا آخر خرداد ماه سال بعد به اداره امور مالیاتی تسلیم و مالیات متعلـق را بـه نرخ مذکور در ماده (۱۳۱) این قانون پرداخت کنند.
طبق تبصره این ماده، سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برخی از مشاغل را که میزان درآمد فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده(۸۴) این قانون باشد از انجام بخشی از تکالیف مانند نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه‌ی اظهارنامه مالیاتی معاف کند. مالیات مؤدیان مذکور به صورت مقطوع تعیین و وصول می‌شود. در صورتی که مؤدی کمتر از یک سال مالی مشغول به فعالیت اقتصادی باشد، مالیات متعلق به همان نسبت محاسبه و وصول می‌شود. حکم این تبصره مانع از رسیدگی به اظهارنامه های مالیاتی تسلیم شده در موعد مقرر نخواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdcivwaz.t1avy2bcct.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین