کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر لبنانی: میقاتی آماده سفر به سوریه است

ایسنا , 30 ارديبهشت 1402 ساعت 15:05

وزیر کشاورزی دولت پیشبرد امور لبنان (موقت) در سخنانی از آمادگی نخست‌وزیر کشورش برای سفر به سوریه و دیدار با مقامات این کشور خبر داد.


به گزارش مردم فردا،عباس الحاج حسن، وزیر کشاورزی دولت پیشبرد امور لبنان که همراه هیئت کشورش به جده سفر کرده بود در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید در واکنش به تغییر موضع اعراب در قبال برقراری روابط با دمشق و بازگشت آن به اتحادیه عرب و امکان سفر نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان به این کشور در پی این تحولات اظهار کرد: میقاتی آمادگی خود را برای سفر به سوریه در صورت دعوت رسمی از وی توسط دولت سوریه اعلام کرده است.

وی گفت: میقاتی علاقه‌مند به برقراری بهترین روابط با همه کشورهای عربی است و در آخرین دیداری که با وی داشتیم، تاکید کرد که مخالفتی با این موضوع ندارد و رابطه لبنان و سوریه یک رابطه برادرانه است.


الحاج حسن درباره پرونده آوارگان سوری نیز گفت: سخنان مقامات لبنان تأییدی بر آغوش باز ما برای برادران سوری بود، اما کشور به دلیل تعداد بسیار زیاد آوارگان حاضر در خاک لبنان دیگر توان تحمل ندارد و باید کار جمعی برای حل این مشکل صورت بگیرد.

وی افزود: پایان دادن به این مشکل مستلزم تلاش مشترک و راه حل است و همچنین باید دیدارهایی میان افراد ذیربط در هر دو کشور انجام شود.

پیش از این نیز امین سلام، وزیر اقتصاد لبنان در سخنانی ضمن استقبال از حضور هیئت سوریه در نشست اتحادیه عرب بار دیگر بر ضرورت بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تاکید کرده بود. عباس ابراهیم، مدیرکل امنیت عمومی لبنان اواسط دسامبر ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که  دو میلیون و ۸۰ هزار آواره سوری در لبنان ساکن هستند.

اتحادیه عرب اوایل ماه جاری میلادی با بازگشت سوریه به این اتحاد موافقت کرد و به تعلیق ۱۲ ساله دمشق که با آغاز بحران سوریه شروع شده بود، پایان داد. به دنبال آن بشار اسد جمعه و به دعوت رسمی سلمان بن عبدالعزیر، پادشاه عربستان سعودی در نشست سران عرب در این کشور شرکت و سخنانی را ایراد کرد.


کد مطلب: 18575

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/18575/وزیر-لبنانی-میقاتی-آماده-سفر-سوریه

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir