کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رزمایش بزرگ نیروهای مسلح یمن در نهمین سالروز آغاز جنگ

3 فروردين 1402 ساعت 13:28

نیروهای مسلح یمن همزمان با نهمین سالروز آغاز جنگ علیه این کشور، رزمایش بزرگی را با حضور تمامی یگان‌های نظامی برگزار کردند.


به گزارش مردم فردا،خبرگزاری سبأ یمن اعلام کرد، در مانور نظامی بزرگی که نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه آغاز کردند، حمله به مجموعه‌ای از اهداف را در مناطق مختلف کوهستانی، بیابانی و نیز جنگلی شبیه‌سازی کردند.
در این رزمایش تمامی یگان‌های نظامی از جمله نیروهای پیاده‌نظام، سران گردان‌ها و گروه‌ها و یگان‌های فارغ التحصیل شده از دوره‌های نظامی و نیز نیروهای پشتیبانی با تخصص‌های مختلف و نیروهای خدمات پشتیبانی رزمی شرکت کردند.

این رزمایش میان یگان‌های ضد زرهی، مهندسی، پدافند هوایی، پهپادی و موشکی انجام شد و نیروها هماهنگی و انسجام با یکدیگر را در کنار رایزنی‌های نظامی جهت ارائه خدمات پشتیبانی رزمی برای تمامی تخصص‌ها تمرین کردند.
رزمایش نیروهای مسلح یمنی با اهداف مختلفی اجرا شد و در آن یورش به پایگاه‌های کوهستانی مختلف و اهداف در مناطق باز در مراحل مختلف و چارچوب‌های نظامی متعدد شبیه‌سازی شد.

همچنین نیروهای یمنی حمله به دشمن در صورت مقاومت شدید آن و نیز کنترل بر تمامی اهداف تعیین شده را با فرض حملات جنگی و خصمانه دشمن تمرین کردند.

علاوه بر این، استفاده از شیوه‌ها و تکنیک‌های جدید رزمی ابداع شده در نتیجه تجربه‌های جنگی قبلی به صورت میدانی شبیه‌سازی شده و با استفاده از تجربه‌ها، مهارت‌ها و طرح‌های نظامی، نواقص و خطاهای قبلی شناسایی و اصلاح شدند.

محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت صنعاء در مراسم فارغ التحصیلی نیروهای منطقه پنج نظامی تاکید کرده بود: "حاکمیت وطن و منابع آن حقوق قانونی است که چانه‌زنی درباره آن وجود ندارد. ائتلاف دشمن و حامیان آن باید هشدارهای ما را جدی بگیرند چراکه مردم یمن هرگز حضور اشغالگران بیگانه را در یک وجب از خاک و دریای خود قبول نخواهند کرد".

العاطفی در ادامه نیز اظهار کرد: دشمن اگر با مزدورانش به تنش ادامه دهد، پاسخ ما غافلگیرکننده خواهد بود و در آن صورت پشیمانی هرگز برایش سودی نخواهد داشت.  

علاوه بر این رزمایش، میدان الصماد در استان حدیده شاهد رژه نظامی بزرگی از یگان‌های منطقه پنج نظامی شامل نیروی دریایی، پدافند ساحلی و گران‌های نظامی و امنیتی مختلف بود.

همچنین در کنار این رژه، مراسم فارغ‌التحصیلی جمعی از نظامیان و افسران یمنی نیز برگزار شد.

دولت صنعاء ابتدای مارس سال جاری میلادی تاکید کرده بود که اگر مذاکرات کنونی با ریاض با میانجیگری عمان ناکام بماند، نبرد تعیین‌کننده و سرنوشت‌سازی را برای پایان دادن به عملیات ائتلاف سعودی و لغو محدودیت‌هایی که بر گذرگاه‌های یمنی اعمال کرده، آغاز خواهد کرد.  


کد مطلب: 17488

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/17488/رزمایش-بزرگ-نیروهای-مسلح-یمن-نهمین-سالروز-آغاز-جنگ

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir