تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۲
جالب است ۰
وزرای خارجه گروه ۷ یکشنبه شب پرتاب جدیدترین موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی را محکوم کردند.
گروه هفت پرتاب موشک های بالستیک توسط کره شمالی را محکوم کرد
به گزارش مردم فردا،براساس بیانیه منتشر شده وزرای خارجه گروه هفت، وزرای امور خارجه کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا، پرتاب یک موشک بین قاره‌ای دیگر توسط کره شمالی در ۱۶ مارس (۲۵ اسفند) که صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را تضعیف می کند،بشدت محکوم می‌کنند.
وزرای خارجه گروه هفت در ادامه خاطر نشان کردند که ما مجدداً بر تقاضای خود تأکید می کنیم که کره شمالی تسلیحات و برنامه های هسته ای موجود ، تسلیحات کشتار جمعی و موشک های بالستیک را به شیوه ای کامل، قابل راستی آزمایی و غیرقابل برگشت کنار بگذارد و بطور کامل از کلیه تعهدات ذیل قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل پیروی کند.

به ادعای وزرای خارجه گروه هفت، پیونگ یانگ از سال گذشته اقدامات تشدید کننده با پرتاب موشک های بالستیک و ادامه لفاظی های غیرمسئولانه و بی ثبات کننده خود در مورد استفاده از سلاح های هسته ای را افزایش داده است.
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بامداد دوشنبه طی سخنانی آمادگی برای انجام حملات هسته‌ای در هر زمانی به منظور بازدارندگی جنگی در برابر آمریکا و کره جنوبی را اعلام کرد.

کیم، آمریکا و کره جنوبی را به گسترش رزمایش‌های مشترک نظامی با استفاده از تجهیزات و تسلیحات هسته‌ای متهم کرده و بر آمادگی کشورش برای انجام حملات هسته‌ای در برابر این کشورها تاکید کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی ضمن انتشار این اظهارات کیم گزارش داد که پیونگ یانگ رزمایش‌های تاکتیکی هسته‌ای انجام داد تا پیام‌های قوی به آمریکا و متحدانش برساند.
https://mardomefarda.ir/vdca0yn6.49n0u15kk4.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین