کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جدول زمانی کنکورهای سراسری ۱۴۰۲ اعلام شد

ایسنا , 27 اسفند 1401 ساعت 18:00

سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت‌نام سه آزمون مهم و کلیدی سال ۱۴۰۳ (دکتری نیمه‌متمرکز، کارشناسی ارشد و کنکور سراسری) و دو آزمون کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای را اعلام کرد.


به گزارش مردم فردا،بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ نیز همچون کنکور ۱۴۰۲ دوبار در سال برگزار می‌شود و ثبت‌نام در این آزمون نیز در دو نوبت به طور جداگانه انجام خواهد شد.

ثبت‌نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در روزهای ۲۱ تا ۲۷ آبان سال ۱۴۰۲ و ثبت‌نام نوبت دوم این آزمون نیز در روزهای ۷ تا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ انجام می‌گیرد.


بر اساس این تقویم آزمونی، داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۳ در ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم نیز در تاریخ‌های ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ بر سر جلسه آزمون خواهند نشست.

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ نیز در روزهای ۲۳ تا ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ صورت می‌گیرد و این آزمون چهارم اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

طبق جدول آزمون سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیز همزمان با آزمون کارشناسی ارشد در یک روز یعنی عصر چهارم اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.


همپنین ثبت‌نام برای آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در روزهای ۳۰ مهر تا ۶ آبان ماه ۱۴۰۲ صورت می‌گیرد.

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۳، ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و تا سوم تیر ادامه دارد و این آزمون در روز جمعه دوم شهریور ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. همچنین ثبت‌نام در آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تا ۲۴ تیر ۱۴۰۳ صورت می‌گیرد و این آزمون در روز جمعه دوم شهریور ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 17392

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/17392/جدول-زمانی-کنکورهای-سراسری-۱۴۰۲-اعلام

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir