کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تظاهرات در لبنان به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی

ایرنا , 5 بهمن 1401 ساعت 21:00

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه از اعتراضات در چند شهر لبنان به سبب اوضاع وخیم اقتصادی و نارضایتی شهروندان از شرایط نامناسب زندگی خبر دادند.


به گزارش مردم فردا،رسانه‌های لبنان امروز اعلام کردند که معترضان در اعتراض به وخیم تر شدن شرایط زندگی در چندین منطقه در لبنان تعدادی جاده اصلی را با سوزاندن لاستیک بستند.
برپایه این گزارش، معترضان لبنانی در اعتراض به کاهش ارزش پول کشورشان و گران شدن دلار خیابان مقابل بانک لبنان در خیابان «الحمرا» در بیروت را مسدود کردند.
تظاهرات در بیروت در میان تدابیر امنیتی نیروهای امنیتی این کشور همچنان ادامه دارد و معترضان خواستار حضور و مشارکت گسترده ملت این کشور در تظاهرات هستند.

رسانه‌های لبنان همچنین گزارش دادند که شهروندان معترض لبنانی با آتش زدن لاستیک و استفاده از خودروهایشان جاده «البلداوی» به «طرابلس» را بستند.

تظاهرات لبنانی‌ها به شهر «صور» نیز کشیده شده و اهالی این شهر نیز علیه اوضاع بد معیشتی خود و افزایش نرخ دلار تظاهرات کردند و چند خیابان را در شهر صور مسدود کردند.

از تاریخ هشتم آبانماه که "میشل عون منصب ریاست جمهوری لبنان را ترک کرد (و حتی پیش از آن)، جریان‌های لبنان تلاش‌های خود را برای تعیین رئیس جمهور جدید آغاز کردند، ولی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و بازیگران خارجی نیز توجهی به حل مشکلات این کشور بحران زده ندارند و فقط به دنبال منافع خود می‌باشند.

پنجشنبه گذشته در حالی یازدهمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور برگزار شد که هیچگونه توافقی میان فراکسیون‌های مختلف پارلمانی صورت نگرفت و این گره کور همچنان بسته باقی ماند و به بحران اقتصادی لبنان دامن زده است.


کد مطلب: 16253

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/16253/تظاهرات-لبنان-دلیل-وخامت-اوضاع-اقتصادی

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir