کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بارش برف و باران در غالب نقاط کشور

ایسنا , 5 بهمن 1401 ساعت 11:00

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارندگی در اکثر نقاط کشور، افزایش نسبی دما در تمام نقاط همچنین تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.


به گزارش مردم فردا،صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: چهارشنبه (۵ بهمن) در استان‌های فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان و هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: در مناطق گرمسیر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع برف مورد انتظار است. شرق خلیج فارس و تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم خواهد بود. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه (۶ بهمن) علاوه بر مناطق ذکر شده گستره بارش کل استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد و مناطقی از آذربایجان غربی و کردستان را نیز شامل می‌شود. 

وی افزود: جمعه (۷ بهمن) از مقدار بارندگی در نیمه‌جنوبی کشور کاسته می‌شود فقط در مناطقی از استان کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات زاگرس در کردستان، همدان و مرکزی ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان گفت: شنبه(۸ بهمن) در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، ابرناکی، رگبار باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد. در نوار شرقی نیز وزش باد افزایش می‌یابد و به‌تدریج در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود همچنین بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود. 

وی افزود: یکشنبه (۹ بهمن) در کل کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و با گذر امواج تراز میانی جو در مناطقی از شمال غرب، غرب  دامنه‌های جنوبی البرز و در نیمه‌شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان ابرناکی و بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان ادامه داد: تا روز جمعه در سواحل غربی خرز نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

وی تاکید کرد: تا روز شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ بهمن )صاف تا کمی ابری و غبارآلود  با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۵ و روز  جمعه ( ۷ بهمن ) کمی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۵ و ۶ بهمن)  بندرعباس با دمای ۲۰ و ۱۹ درجه سانتیگراد گرمترین و زنجان بادمای ۱۲- و ۱۱-  و شهر کرد با دمای ۱۱-  درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند. 


کد مطلب: 16239

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/16239/بارش-برف-باران-غالب-نقاط-کشور

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir