تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
جالب است ۰
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارندگی در اکثر نقاط کشور، افزایش نسبی دما در تمام نقاط همچنین تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.
بارش برف و باران در غالب نقاط کشور
به گزارش مردم فردا،صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: چهارشنبه (۵ بهمن) در استان‌های فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان و هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: در مناطق گرمسیر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع برف مورد انتظار است. شرق خلیج فارس و تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم خواهد بود. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه (۶ بهمن) علاوه بر مناطق ذکر شده گستره بارش کل استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد و مناطقی از آذربایجان غربی و کردستان را نیز شامل می‌شود. 

وی افزود: جمعه (۷ بهمن) از مقدار بارندگی در نیمه‌جنوبی کشور کاسته می‌شود فقط در مناطقی از استان کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات زاگرس در کردستان، همدان و مرکزی ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان گفت: شنبه(۸ بهمن) در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، ابرناکی، رگبار باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد. در نوار شرقی نیز وزش باد افزایش می‌یابد و به‌تدریج در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود همچنین بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود. 

وی افزود: یکشنبه (۹ بهمن) در کل کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و با گذر امواج تراز میانی جو در مناطقی از شمال غرب، غرب  دامنه‌های جنوبی البرز و در نیمه‌شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان ابرناکی و بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان ادامه داد: تا روز جمعه در سواحل غربی خرز نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

وی تاکید کرد: تا روز شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ بهمن )صاف تا کمی ابری و غبارآلود  با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۵ و روز  جمعه ( ۷ بهمن ) کمی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۵ و ۶ بهمن)  بندرعباس با دمای ۲۰ و ۱۹ درجه سانتیگراد گرمترین و زنجان بادمای ۱۲- و ۱۱-  و شهر کرد با دمای ۱۱-  درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند. 
https://mardomefarda.ir/vdcaoun6.49nie15kk4.html
منبع : ایسنا
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما