کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال ارسال ۸ تانک لئوپارد نروژ به اوکراین

ایسنا , 5 بهمن 1401 ساعت 10:48

نروژ ممکن است تا ۸ تانک لئوپارد خود را به اوکراین عرضه کند.


به گزارش مردم فردا،به نقل از اسپوتنیک، نروژ در نظر دارد که تعدادی از تانک های  لئوپارد خود را به اوکراین ارسال کند.

در این ارتباط گفته شده این احتمال وجود دارد که نروژ 8 تانک از 36 تانک لئوپارد خود را به اوکراین عرضه کند. در این گزارش آمده است که دولت به زودی در مورد خرید تانک های جدید تصمیم گیری خواهد کرد.

اعلام این تصمیم نروژ پس از آن صورت می گیرد که «وریس پیستوریوس»، وزیر دفاع فدرال آلمان اعلام کرد که کشورش در مورد تحویل تانک های نبرد اصلی لئوپارد به اوکراین تصمیمی سریع خواهد گرفت. پیستوریوس صبح امروز سه شنبه پس از دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در برلین به خبرنگاران گفت: انتظار دارم به زودی در این باره تصمیمی گرفته شود. وی به صراحت سایر کشورهای شریک را که قبلاً تانک های جنگی از این مدل داشتند را تشویق کرد تا آموزش سربازان اوکراینی را بر روی آنها آغاز کنند.

استولتنبرگ هم از دولت فدرال به دلیل بحث های جاری در مورد تحویل لئوپارد آلمانی به اوکراین دفاع کرد. وی گفت که در میان متحدان اوکراین، برلین گسترده ترین حمایت نظامی، مالی و بشردوستانه را به کی یف ارائه می کند. به گفته وی سلاح‌های آلمان هر روز جان مردم اوکراین را نجات می‌دهد. وی در مورد تحویل تانک‌های اصلی نبرد لئوپارد به اوکراین نیز ابراز اطمینان کرد که که به زودی راه‌حلی خواهیم داشت.

پیستوریوس هم گفت که بررسی موجودی تانک های لئوپارد که او در روز جمعه آغاز کرده بود نزدیک به اتمام است. وی افزود: موضوع شمارش تعداد تانک‌های ما نیست، ما این را می‌دانیم. بلکه دولت فدرال می‌خواهد ذخایر و پتانسیل صنعت تسلیحات را بررسی کند و سازگاری تانک‌های لئوپارد را مورد ارزیابی قرار دهد. آلمان به سرعت قادر به عمل خواهد بود.


کد مطلب: 16236

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/16236/احتمال-ارسال-۸-تانک-لئوپارد-نروژ-اوکراین

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir