تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان طی حکمی «ساره بنت عبدالرحمن السعید» را به عنوان معاون دیپلماسی عمومی وزارت خارجه عربستان منصوب کرد.
انتصاب یک زن به معاونت وزارت خارجه عربستان
به گزارش مردم فردا،ساره بنت عبدالرحمن در 22 ژانویه 2023 به عنوان معاون دیپلماسی عمومی وزارت خارجه عربستان منصوب شد. وی دارای مدرک کارشناسی مدیریت سیستم‌های بهداشت و سلامت از دانشگاه «جورج میسون»  آمریکا است و در سال‌های  2012 تا 2015 مسئولیت وابسته نظامی نیروهای مسلح عربستان در آمریکا را  برعهده داشته است.

ساره بنت عبدالرحمن السعید دارای تجربه بین‌المللی است و قرار است به پرونده روابط عربستان و  آمریکا بپردازد.

 وی در سال های 2019 تا 2022 سمت معاون وزیر بهداشت در امور همکاری‌های بین المللی، مدیرکل همکاری‌های بین المللی در همین وزارتخانه بین سال‌های 2017 تا 2019 را برعهده داشت.

وی همچنین در سالهای 2004 تا 2012 معاونت مدیرکل بانک بانک M&T و حسابدار ارشد بانک Provident در سال های 2003 تا 2004 و خزانه دار کل بانک Southern Financial در سال 2003 را بر عهده داشته است.

انتصاب این بانوی سعودی به عنوان دیپلماسی عمومی وزارت خارجه عربستان  در زمانی صورت می‌گیرد که روابط عربستان و آمریکا بعد از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت دچار تنش شد. فیصل بن فرحان با هدف بازگرداندن روابط دیپلماتیک عربستان و ایالات متحده آمریکا به وضعیت قبلی، ساره بنت عبدالرحمن را به این سمت منصوب کرده است.

 رژیم آل سعود که همواره بسیاری از زنان و فعالان حقوق بشری در عربستان را بازداشت می کند از فعالیت زنان در کشورهای غربی و مجامع بین‌المللی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کند و تلاش دارد از این طریق وجهه خود را بهبود بخشد.
https://mardomefarda.ir/vdcbf5b8.rhb0gpiuur.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین